۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
کد مطلب : ۵۰۴۵۶
رئیس آموزش و پرورش عشایر چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

وجود 149 مدرسه عشایری در چهارمحال و بختیاری/ پراکندگی مدارس عشایری در سه شهرستان کوهرنگ، کیار و لردگان

رئیس آموزش و پرورش عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه 149 مدرسه عشایری در سه دوره تحصیلی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: این مدارس شامل 105 مدرسه ابتدایی، 24 مدرسه متوسطه اول و 14 مدرسه متوسطه نظری و 6 مدرسه متوسطه کار و دانش هستند.
وجود 149 مدرسه عشایری در چهارمحال و بختیاری/ پراکندگی مدارس عشایری در سه شهرستان کوهرنگ، کیار و لردگان
حاتم خالدی رئیس آموزش و پرورش عشایر چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: سه شهرستان کوهرنگ، کیار و لردگان تحت پوشش آموزش و پرورش عشایر قرار دارند.
 
وی با اشاره به اینکه 149 مدرسه عشایری در سه دوره تحصیلی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، افزود: این مدارس شامل 105 مدرسه ابتدایی، 24 مدرسه متوسطه اول و 14 مدرسه متوسطه نظری و 6 مدرسه متوسطه کار و دانش هستند.
 
رئیس آموزش و پرورش عشایر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جمعیت دانش‌آموزی عشایری استان با احتساب نوآموزان پیش دبستانی 10 هزار و 236 نفر هستند.
 
خالدی عنوان کرد: نرخ پوشش تحصیلی مدارس عشایری در چهارمحال و بختیاری در دوره ابتدایی 93.9 درصد، متوسطه اول 91 درصد و متوسطه دوم 80 درصد است، همچنین نرخ پوشش تحصیلی متوسطه دوم 80 درصد است که دلیل آن پراکندگی مدارس و فاصله زیاد با مراکز شبانه روزی است که باعث ترک تحصیل دانش‌آموزان در این مقطع می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: در مجموع 664 پرسنل در مجموعه آموزش و پرورش عشایری چهارمحال و بختیاری در حال خدمت هستند که شامل 278 نفر نیروی فرهنگی در دوره ابتدایی، 221 نفر نیروی فرهنگی در دوره متوسطه، 40 نیروی خدماتی، 24 کادر اداری و 103 دانشجو معلم می‌شوند.
 
رئیس آموزش و پرورش عشایر چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه بالغ بر 86 درصد جمعیت دانش‌آموزی عشایری در شهرستان لردگان مستقر هستند، اضافه کرد: پراکندگی مدارس عشایری در سه شهرستان کوهرنگ، شامل 12 مدرسه ابتدایی و دو مدرسه متوسطه اول، در شهرستان کیار، شامل 13 مدرسه ابتدایی، چهار مدرسه متوسطه اول و پنج مدرسه متوسطه دوم و در شهرستان لردگان نیز 80 مدرسه ابتدایی، 18 مدرسه متوسطه اول و 15 مدرسه متوسطه دوم هستند.
 
خالدی بیان کرد: 14 مدرسه در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که عشایر برون کوچ هستند و معلم نیز همراه با ایل به تدریس دانش‌آموزان می‌پردازد.
 
وی تاکید کرد: در دوران شیوع بیماری کرونا دانش‌آموزان در مجموعه آموزش و پرورش عشایر به صورت حضوری و ترکیبی به ادامه تحصیل پرداختند.
 
رئیس آموزش و پرورش عشایر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مهم‌ترین مشکلات دانش‌آموزان عشایری در سه بخش فضای تحصیل، نیروی انسانی و تجهیزات دسته بندی می‌شوند، افزود: نداشتن فضای تحصیلی تحت مالکیت، مدارس چادری و هزینه‌های هنگفت نگه‌داری آن‌ها، کمبود ساختمان مدرسه فنی و حرفه‌ای در منطقه سردشت، وجود مدارس استیجاری، تخریبی و قدیمی، پایین بودن سرانه ورزشی و... ازجمله مشکلات در حوزه فضای مناسب تحصیلی هستند.
 
خالدی با تاکید بر اینکه تجمع نیروها در مناطق محروم بیشتر با رشته‌های غیرمرتبط است، ادامه داد: در بحث تجهیزات نیز باتوجه به پراکندگی مدارس با کمبود خودرو مواجه هستیم، همچنین در زمینه تجهیزات به ویژه در مدارس شبانه‌روزی عشایری نیز مشکلاتی وجود دارد.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۱

ساعت:

۱۱:۰۸:۳۰

20 Apr 2022