۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۵۰۲۸۰
فوق تخصص آسم و آلرژی:

درمان هر نوع از آلرژی، اجتناب از آن آلرژن خاص است

فوق تخصص آسم و آلرژی درمان هر نوع از آلرژی را اجتناب از آن آلرژن خاص عنوان و گفت: اما این موضوع امکان‌پذیر نیست چراکه ما نمی‌توانیم محل زندگی خود را ترک کنیم و از محیط دارای آلرژن فردا کنیم.
درمان هر نوع از آلرژی، اجتناب از آن آلرژن خاص است
زمانی فوق تخصص آسم و آلرژی در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: با شروع فصل بهار و شکوفه دادن درختان و تغییرات دما آلرژن‌ها در هوا پراکنده شده و تعداد آن‌ها نسبت به فصل زمستان بسیار بالاتر است.
 
وی با بیان اینکه در شرایط فعلی و اپیدمی کرونا اگر کسی عطسه یا سرفه ناشی از حساسیت داشته باشد، ممکن است به اشتباه تصور شود که به کرونا مبتلا شده یادآور شد: افرادی که مبتلا به آلرژی هستند با علائم فصلی خود آشنا هستند و گاها درمان‌ها را آغاز و پیشگیری می‌کنند.
 
این متخصص آسم و آلرژی بیان داشت: در برخی از افراد علائم حساسیت برای اولین بار بروز می‌کند و ازهمین‌رو این افراد نه خودشان و نه اطرافیانشان از آلرژی خود مطلع نیستند.
 
وی عطسه، سرفه، آبریزش بینی، خارش چشم و گلو را از مهم‌ترین علائم آلرژی دانست و عنوان داشت: تفاوت آلرژی با بیماری‌های ویروسی در این است که حساسیت هم مزمن‌تر و طولانی‌تر است و هم فاقد علائمی مانند تب، بدن‌درد و سایر علائم خاص بیماری‌های ویروسی است.
 
زمانی خاطرنشان کرد: تشخیص علائم آلرژی اهمیت بالایی دارد که باید توسط خود بیمار یا پزشک صورت گیرد و لازم است برای درمان آن دارو مصرف شود.
 
این متخصص آسم و آرژی با اشاره به اینکه آلرژی می‌تواند ریشه وراثتی نیز داشته باشد اضافه کرد: اگر والدین هر دو درگیری آلرژی داشته باشند شانس بروز و ایجاد آن در فرزندان نیز بیشتر خواهد بود.
 
وی درمان هر نوع از آلرژی را اجتناب از آن آلرژن خاص عنوان و خاطرنشان کرد: اما این موضوع امکان‌پذیر نیست چراکه ما نمی‌توانیم محل زندگی خود را ترک کنیم و از محیط دارای آلرژن فردا کنیم، اما درمان تسکین‌بخش و اولیه  استفاده از داروها است.
 
زمانی ایمن تراپی یا واکسن آلرژی را یکی از راه‌های درمانی عنوان کرد و بیان داشت: این روش می‌تواند تا 10 سال ایمنی ایجاد کند و 80 درصد نتیجه‌بخش است که به‌صورت تزریق‌های زیرجلدی هفتگی یا ماهیانه انجام می‌شود.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۴ فروردين ۱۴۰۱

ساعت:

۱۰:۵۱:۵۰

3 Apr 2022