۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۵۰۰۹۰
امام جمعه هفشجان:

رعایت مسائل معنوی و اخلاقی، موفقیت را برای فرد، خانواده‌ها و جامعه به دنبال دارد

امام جمعه هفشجان گفت: کسانی که مسائل معنوی و اخلاقی را رعایت می کنند یک سیر موفقیت آمیزی را هم برای خودشان و هم برای خانواده و جامعه خود رقم می زنند.
رعایت مسائل معنوی و اخلاقی، موفقیت را برای فرد، خانواده‌ها و جامعه به دنبال دارد
حجت الاسلام سید حسن جلالی امام جمعه هفشجان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ در رابطه با ترویج معنویت و اخلاق در انقلاب اسلامی اظهار کرد: امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی را انفجار نور دانستند، به عبارتی نور، قله معنویت و اخلاق حسنه است ، آن کسی که با معنویت و اخلاق  زندگی می کند ، زندگیش سراسر نور رحمت الهی است.

وی ادامه داد: هیچگونه ظلمتی در وجود انسان هایی که با معنویت زندگی می کنند و متخلق به اخلاق هستند بوجود نمی آید، این قانون خداوند است که در سوریه بقره و در آیه الکرسی آمده است که کسانی که ایمان آوردند خداوند آنها را از ظلمات به سوی نور هدایت می کند.

امام جمعه هفشجان اضافه کرد: کسی که کفر بورزد خداوند آن را از نور خارج کرده و به سوی ظلمت بر اساس خواسته خودشان حرکت می دهد.

جلالی عنوان کرد: در نظام جمهوری اسلامی تمام کسانی که در این راه به مقامی رسیدند و در نهایت به درجه رفیع شهادت دست یافتند، کسانی بودند که در اوج اخلاق و معنویت بودند. 

وی رعایت حلال و حرام، رعایت محرم و نامحرم، رعایت طهارت و نجاست و دوری از ناشایسته گویی و ... را از موارد اخلاق و معنویت خواند و گفت: شهدای اسلام و انقلاب اسلامی کسانی بودند که در تمامی این موارد اخلاق اسلامی را پیشه می کردند و معنویت اسلامی را در راس امورات خود قرار می دادند.

امام جمعه هفشجان گفت: انسان‌های وارسته و شهدای اسلام و انقلاب هر چیزی را گوش نمی دادند و به هر چیزی نگاه نمی کردند، صحبت از آنهایی است که صاحب نظر بودند و در انقلاب اسلامی تاثیر گذاشتند.

جلالی اظهار داشت: کسانی که مسائل معنوی و اخلاقی را رعایت می کنند یک سیر موفقیت آمیزی را هم برای خودشان و هم برای خانواده و جامعه خود رقم می زنند.

وی امام راحل، شهید بهشتی ، تمام شهدای جنگ و انقلاب را از نمونه های بارز معنویت و اخلاق معرفی وعنوان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی نمونه ی امروزی رعایت اخلاق و معنویت اسلامی از زمان جنگ تحمیلی تا کنون است که با شهادت خود دنیا را متحول کرد.
امام جمعه هفشجان ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی آن چیزی که وظیفه اش بود در راستای مسائل شخصی، اجتماعی و سیاسی خود انجام می داد ، وی چیزی را انجام می داد که خدا می خواست، در واقع این شهید بزرگوار به دستور امام کاظم (ع) واجبات خود را به‌جا می آورد و محرمات خود را ترک کرد.

جلالی در پایان افزود: معنویت و اخلاق در اسلام یک بُرد برای انسان های انقلابی و شیعه است که می خواهند همچون شهدا برای خود، خانواده و جامعه تاثیر گذار باشند.

انتهای پیام /1030 ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۳۵:۲۴

3 Mar 2022