۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۵
کد مطلب : ۵۰۰۸۷
در آیین تکریم و معارفه رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری مطرح شد:

روند توسعه زیر ساخت های حوزه هنری شتاب گیرد/پذیرفتن مسئولیت در این حوزه جسارت میخواهد

روند توسعه در حوزه های فرهنگی و هنری در استان چهارمحال و بختیاری باید شتاب گیرد و حرکتی روبه جلو داشته باشد.
روند توسعه زیر ساخت های حوزه هنری شتاب گیرد/پذیرفتن مسئولیت در این حوزه جسارت میخواهد
به گزارش جهانبین نیوز؛ عصر امروز آیین تکریم حجت الله شیروانی و معارفه احسان قائدی رئیس حوزه هنری با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری،معاونت راهبری امور استان های حوزه هنری،رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و جمع دیگری از مسئولین و هنرمندان برگزار شد .
 
مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری حوزه هنری را در حد توانم به سرانجام رساندم
 
حجت الله شیروانی رئیس سابق حوزه هنری در مراسم آیین تکریم و معارفه رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: حوزه هنری مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری زیادی دارد که در این مدت ۱۰ سال خدمتم سعی کرده ام وظایفی که برعهده دارم به سرانجام برسانم.
 
وی تصریح کرد: از ابتدا مسئولیتم ۳ برنامه  و هدف را برای خودم ترسیم کرده بودم، اول از همه مسئله نیروی انسانی بود که  به سرانجام برسد و در حال حاضر این مشکل حل شده است، دوم بحث اعتبارات بود که روند طبیعی خود را طی کرده و سوم بحث ساختمان  حوزه هنری است که بخشی از ان انجام و امیدواریم مدیر بعدی آن را پیگیری کند تا به نتیجه برسد.
 
شیروانی ادامه داد: تمام این ۱۰ سال که در جایگاه مدیریتی قرار گرفته بودم دو سرمایه بزرگ داشته ایم که هرچه هست حاصل تلاش همکاران بوده و هر مجموعه ای نسبت به این سرمایه بی توجه باشد به هدف خود نمی رسد.
 
وی اذعان داشت: هنرمندان استان نجیب،کار بلد،ارزشمند،و با عاطفه هستند و هیچ هنرمندی را در این مدت ندیده ام که بدخواه جامعه خودش باشد.
 
شیروانی در پایان خاطر نشان کرد:هیچ چیز به اندازه ایران عزیزنیست و توسعه آن برای همه بسیار مهم است و امید است همه ما در این مسیر بتوانیم گام برداریم.
 
هنر پویا و بالنده هنری است که به سمت و سوی انقلابی گری و ترویج آموزه های دینی  پیش می رود
 
حسین میرزایی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار کرد: نقش هنرمندان نقش فاخر و ارزشمندی است و جز گروه هایی هستند که با همه اقشار مختلف جامعه سرو کار دارد.
 
وی تصریح کرد: هنر پویا و بالنده هنری است که به سمت و سوی انقلابی گری و ترویج آموزه های دینی  پیش می رود .
 
میرزایی با اشاره به اینکه هنرمندان خداباوری را درکارهای خود جاری کرده اند بیان داشت: از انقلاب شکوهمند درس های مختلف را می توانیم بیاموزیم.
 
وی توجه به نقش آفرینی مردم در پیش بردن کارها را بسیار مهم تلقی کرد و گفت: قطعا اگر در کارهای خود از مردم استفاده کنیم کارها رونق بیشتری خواهند گرفت.
 
میرزایی با بیان اینکه ما مردم استان چهارمحال و بختیاری اگر به این باور برسیم که از یک خانواده هستیم قطعا با کمک هم نیز می توانیم در جهت توسعه استان گام برداریم گفت: هرجایی که کار بصورت جهادی و انقلابی پیش رفت قطعا 
موفق تر بوده است.
 
وی ادامه داد: ولایت پذیری را باید سرلوحه کار خود قرار دهیم چراکه ولایت پذیری باعث افتخار آفرینی و عاقبت به خیری خواهد بود.
 
میرزایی عنوان کرد: کار را باید جهادی، انقلابی، خداباوری، ولایت مداری و نقش دادن مردم در کارها به پیش ببریم تا بتوانیم موفق شویم.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: لازم است با برنامه ریزی اصولی و جهادی کمر همت را بست و شبانه روز برای مردم کار کرد، دولت سیزدهم دولت کار شبانه روزی و خستگی ناپذیر است.
 
پذیرفتن مسئولیت در حوزه هنری جسارت بالایی می خواهد
 
میثم مرادی معاونت راهبری امور استان های حوزه هنری نیز در ادامه این برنامه اظهار کرد: آثاری که در مدیریت آقای شیروانی بود در حوزه های مختلف دیده و درخشیده شده است.
 
وی با اشاره به اینکه گروه و جمعیت خوبی در حوزه هنری تشکیل شده است تصریح کرد:کار هنری کردن کار ساده ای نیست و حتما تجربه و حضور چند ساله در حوزه هنری کارهای ارزشمندی را رقم زده است.
 
مرادی با بیان اینکه نسبت به فرهنگ و هنر کشور کم مهری صورت گرفته است گفت: در حوزه فرهنگ و هنر باید مطالبات زیادی صورت گیرد و پذیرفتن این مسئولیت یک حکمت و جسارت بلند می خواهد.
 
وی با اشاره به اینکه در این سال ها هنرمندان ما چه از لحاظ مادی و چه از لحاظ معنوی از موهبت های کم بهره بوده اند اذعان داشت: تلاش بر این شده هنرمندان و علاقمندان مورد توجه و حمایت  قرار گیرند که امیدواریم با آمدن مدیر جدید این امر محقق شود. 
 
مرادی خاطر نشان کرد: اگر به سرمایه ها درست توجه کنیم و برای کشور تولیدات رسانه ای، ادبی و سینمایی داشته باشیم و از تمام این فرصت و ظرفیت ها استفاده کنیم می توانیم در آینده شاهد توسعه و پیشرفت در حوزه هنر و فرهنگ باشیم.
 
وی با تاکید بر اینکه هنر باید امید آفرینی و امید بخش باشد و هنرمند آن را تبلیغ و ترویج کند تا در بین آحاد جامعه افزایش پیدا کند.
 
مرادی در پایان گفت: در حوزه هنری باید به دنبال الگو ویژه ایران اسلامی باشیم.
 
فرهنگ و هنر انقلاب پیش نخواهد رفت مگر با توجه و تمرکز استعدادهای هنری
 
محمد مهدی دادمان رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه این برنامه گفت:  در چند سال گذشته پیشرفت های متناوبی در حوزه هنری شاهد بوده ایم و از این بابت قدردان هستیم.
 
وی تصریح کرد: امید است در مدیریت جدید فصل جدیدی از پیشرفت های فرهنگ و هنر در استان رقم بخورد و اقداماتی که باید صورت پذیرد به دست ایشان صورت پذیرد.
 
دادمان ادامه داد: در حوزه هنری  همه باید پای کار بیایید و کمک کنند چرا که این مسیر با همت جمعی پیش می رود، هنرمندان و دیگر مسئولین در پیشبرد مسئولیت کمک کنند تا بتوان با هم دلی و هم افزایی اهالی جبهه فرهنگی قدم های بزرگی را برداریم.
 
وی بیان داشت : تلقی ما این است که فرهنگ و هنر انقلاب پیش نخواهد رفت مگر با توجه و تمرکز استعداد هنری که در سراسر ایران فرهنگی است.
 
دادمان به مسئله تهاجم فرهنگی اشاره کرد و گفت: به خاطر تفاوت ، ظرفیت و امکانات مادی که در دو طرف این نبرد شبانه روزی فرهنگی وجود دارد پیروز نخواهیم شد مگر با استعداد های غیر متمرکز و پراکنده در سراسر کشور .
 
وی در پایان گفت: حتما وظیفه ما این است  که حمایت و پشتیبانی کنیم تا با کمک هم بتوانیم یک ایران فرهنگی با زیبایی های آن  در قالب ایران اسلامی جلوه گری کند.
 
چهارمحال و بختیاری در شاخص های توسعه ای جایگاه خوبی ندارد
 
احسان قائدی رئیس جدید حوزه هنری در پایان این برنامه اظهار کرد:استان چهارمحال و بختیاری متاسفانه در شاخص توسعه ای جایگاه خوبی ندارد.
 
وی تصریح کرد: در این استان هیچ زیر ساختی برای فرهنگ و هنر نداشته ایم و هنرمندان از کمترین امکانات برخوردار هستند .
 
قائدی با اشاره به اینکه هنرمندان از کمترین امکانات برخوردار هستند بیان داشت: اولویت اصلی حوزه هنری باید تامین زیرساخت های خوب برای فرهنگ و هنر باشد.
 
وی با اذعان بر اینکه پاتقی برای هنرمندان وجود ندارد که بتوانند گرد هم آیند گفت: در این استان سند چشم انداز در حوزه فرهنگ و هنر وجود ندارد.
 
وی با اشاره به اینکه امروز مهم ترین وظیفه هر نهادی جهاد تبیین است خاطر نشان کرد: تا کنون کارهای ماندگاری در حوزه هنری انجام شده و از این پس نیز امیدوارم بتوانم با بستن کمر همت دردی از درد این جامعه برداریم به امید روزی که بتوانیم همه باهم پرچم زیبا کشورمان رادر بالاترین قله ها به اهتزاز در آوریم.
 
انتهای پیام/۱۰۲۰ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

ساعت:

۲۱:۰۶:۲۰

2 Mar 2022