۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۵۰۰۸۱
متخصص بیماری‌های عفونی و مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

سستی، ضعف، اختلالات بویایی و سرفه از عوارض کرونا در افراد بهبود یافته است

متخصص بیماری‌های عفونی و مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: سستی و ضعف بعد از ابتلا به کرونا شایع است که فرد به مرور بهبود پیدا می‌کند، رژیم غذایی مناسب و استفاده از مکمل‌ها برای رفع این ضعف بدنی کمک کننده است، همچنین اختلالات حس بویایی بعد از کرونا شایع است که مدتی طول می‌کشد تا این عارضه نیز برطرف شود.
سستی، ضعف، اختلالات بویایی و سرفه از عوارض کرونا در افراد بهبود یافته است
مسعود حفیظی متخصص بیماری‌های عفونی و مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: سرفه‌هایی که برای فرد بهبود یافته از کرونا حادث می‌شود چندان نگران کننده نیست و به مرور بهبود پیدا می‌کند، اگر این مسئله برای فرد آزاردهنده شد می‌تواند به پزشک مراجعه کند اما نیاز به مصرف آنتی بیوتیک نیست.
 
وی افزود: جنین زنان باردار که مبتلا به کرونا هستند در معرض ابتلا به این بیماری قرار ندارد، اما مادر باید مراقب باشد اگر اکسیژن خون وی زیر 95 شد حتما به پزشک مراجعه کند.
 
متخصص بیماری‌های عفونی و مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: در حال حاضر که سویه اُمیکرون در کشور در حال گردش است، هر گونه تب، لرز و دیگر علائم از این دست باید اُمیکرون تلقی شود مگر اینکه خلاف آن ثابت شود.
 
حفیظی عنوان کرد: با وجود آنکه مدت‌ها است اعلام شده که مردم برای تزریق دوز سوم مراجعه کنند اما عده‌ای تعلل می‌کنند، این در حالی است که حتی بعد از تزریق دوز سوم واکسن کرونا، امکان ابتلا وجود دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: سرفه‌های طولانی و تنگی نفس بعد از ابتلا به کرونا ممکن است خطرناک باشد و باید حتما درمان شوند.
 
متخصص بیماری‌های عفونی و مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد: خطر سکته یا آمبولی ممکن است از بیماری کرونا ایجاد شود ولی تاکنون هیچ یک از مراجع ذی صلاح این عوارض را برای واکسن تایید نکردند درمجموع خطر حادث شدن سکته یا آمبولی ناشی از واکسن به مراتب بسیار کمتر از بروز این عوارض بعد از ابتلای به کرونا است.
 
حفیظی بیان کرد: سستی و ضعف بعد از ابتلا به کرونا شایع است که فرد به مرور بهبود پیدا می‌کند، رژیم غذایی مناسب و استفاده از مکمل‌ها برای رفع این ضعف بدنی کمک کننده است، همچنین اختلالات حس بویایی بعد از کرونا شایع است که مدتی طول می‌کشد تا این عارضه نیز برطرف شود.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۵۳:۳۰

2 Mar 2022