۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
کد مطلب : ۵۰۰۷۸
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری:

پزشکان، پیش‌قراولان تزریق واکسن در چهارمحال و بختیاری/ تعیین نوع واکسن با نظر پزشک مستقر در پایگاه‌

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: پزشکان این استان از نظر واکسیناسیون پیش‌قراول نوبت اول، دوم و سوم هستند که نسبت به جمعیت عمومی و سایر زیرگروه‌ها پوشش بسیار بالایی دارند.
پزشکان، پیش‌قراولان تزریق واکسن در چهارمحال و بختیاری/ تعیین نوع واکسن با نظر پزشک مستقر در پایگاه‌
علی احمدی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: بازسازی ساختمان‌های مربوط به مرکز بهداشت نیازمند ردیف‌های بودجه‌ای است که باید در اختیار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.
 
وی متولی ساختمان‌ها را مدیر فنی و عمرانی دانشگاه و استانداری دانست و افزود: با توجه به قدمتی که این ساختمان‌ها دارند طبیعتا در برنامه‌ریزی‌ها اماکنی که نیازمند مرمت است، بازسازی می‌شود و آن‌هایی که نیاز به بازسازی دارد تخریب و بازسازی می‌شود، اما در حال حاضر باتوجه به کمبود اعتبارات قرار نیست پروژه‌ای آغاز شود و با دریافت اعتبارات در دستور کار قرار خواهد گرفت.
 
احمدی بیان داشت: بیش از 95 درصد آزمایشات در داخل این استان قابل انجام است و موارد نادری است که به خارج از استان ارجاع داده می‌شود.
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه‌های این مرکز در آستانه عید نوروز خاطرنشان کرد: برپایی ستاد سفر و بازدیدهای نوروزی، بهداشت اماکن، مسافران نوروزی و اصناف از برنامه‌های مهم در این ایام است، همچنین با اداره میراث فرهنگی و گردشگری و ستاد سفر این استان هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.
 
احمدی اضافه کرد: تزریق واکسن کووید 19 یکی دیگر از برنامه‌ها است که در مراکز منتخب، مراکز بهداشتی و درمانی و پایگاه‌های جامع سلامت مانند قبل با ظرفیت 50 درصد در نیمه اول تعطیلات و 50 درصد در نیمه دوم فعال و آماده ارائه خدمت هستند.
 
وی با اشاره به اینکه رضایتمندی مردم، افزایش کیفیت خدمات و تکریم فعالان حوزه بهداشت سه هدفی هستند که در سال آینده در دستور کار قرار دارد گفت: حقوق و مزایا، شرایط محل کار، شرح وظایف کاری، ارزشیابی و مساوات و انصافی که باید در مورد فعالان بهداشتی وجود داشته باشد در سال آینده اجرا می‌شود.
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بیان داشت: پزشکان این استان از نظر واکسیناسیون پیش قراول نوبت اول، دوم و سوم هستند که نسبت به جمعیت عمومی و سایر زیرگروه‌ها پوشش بسیار بالایی دارند و در نوبت سوم 75 درصد واکسینه شده‌اند، اما در سطح جامعه در هر سه نوبت از متوسط استانی اندکی بالاتر هستیم در نوبت سوم در گروه‌های سنی مختلف با پنج درصد و در سطح کل جامعه یک درصد از متوسط استانی پوشش بیشتری داریم و 40 درصد است.
 
احمدی ادامه داد: پوشش مادران باردار و بقیه رده‌های سنی در وضعیت مناسبی است در سطح استان، رخداد پیک‌هایی که وجود دارد درواقع در همه شهرستان‌های استان به‌صورت یکنواخت نیست و بسته به واکسیناسیون و رعایت موارد بهداشتی رنگ‌بندی شهرستان‌ها متغیر است.
 
وی اذعان داشت: آنچه مهم است برای افراد زیر 18 سال و مادران باردار واکسن سینوفارم توصیه شده است و هم‌استانی‌های ما از این واکسن بیشتر استقبال کرده‌اند و واکسن پاستوکووک هم برای استفاده مناسب است، اما برای بقیه گروه‌های سنی واکسن آسترازنکا، برکت، رازی و... در دسترس است و بسته به اینکه چه زمانی واکسن دریافت کرده باشند و با نظر پزشک مستقر در پایگاه واکسیناسیون می‌توانند نوع واکسن را تعیین کنند.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۰۸:۰۲

2 Mar 2022