۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۶
کد مطلب : ۵۰۰۷۱
سرپرست میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری:

هنرمندان صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری حمایت شوند

علیرضا جیلان سرپرست میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و بخش خصوصی برای تهیه اقلام تبلیغاتی و هدایای خود از محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این استان خریداری کنند تا به نحوی بتوان از آن ها حمایت کرد.
هنرمندان صنایع دستی در چهارمحال و بختیاری حمایت شوند
به گزارش جهانبین نیوز؛ علیرضا جیلان سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در نشست هم‌اندیشی شورای هماهنگی بانک‌های چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: کیفیت صنایع دستی و هنرهای سنتی در استان چهارمحال و بختیاری نسبت به محصولات دیگر استان ها از کیفیت بالایی برخوردار است.
 
وی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و بخش خصوصی برای تهیه اقلام تبلیغاتی و هدایای خود از محصولات صنایع‌دستی و هنرهای سنتی این استان خریداری کنند.
 
جیلان خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۲ هزار نفر هنرمند صنایع دستی و هنرهای سنتی در این استان فعالیت می کنند که لازم است از آن ها حمایت صورت گیرد، چراکه با حمایت کردن از آن ها نرخ بیکاری را میتوان تا حدودی کاهش داد.
 
وی اذعان داشت:  آثار هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری از یازدهم تا سیزدهم ماه جاری در حاشیه نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط استان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی شهرکرد به نمایش گذاشته می‌شود.

 
بخشودگی جرایم بانکی مرتبط با تسهیلات هنرمندان صنایع‌دستی در اولویت قرار می گیرد
 
احمد رضا صباغی دبیر شورای هماهنگی بانک‌های چهارمحال و بختیاری نیز  در این نشست اظهار کرد: لازم است هدایایی که بانک ها قرار است تهیه کنند از تولیدات صنایع دستی این استان باشد.
 
وی با اشاره به اینکه همه بانک ها یک وحدت رویه ای دارند تصریح کرد: امید است بتوانیم به واحدهای تولیدی کمک کنیم و آن هایی که غیر فعال هستند یا در شرف تعطیلی هستند بتوانیم احیا کنیم.
 
صباغی با اشاره به اینکه بانک ها تا حد توان می توانند از هنرمندان حمایت کنند بیان داشت:  بانک‌های استان آمادگی دارند تا ، تقسیط و بخشودگی جرایم بانکی مرتبط با تسهیلات هنرمندان صنایع‌دستی و هنرهای سنتی را در اولویت قرار دهند.

 
برای حمایت از صنایع دستی و هنرهای سنتی در این استان برنامه مدونی خواهیم داشت
 
محمدکاظم منزوی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست اظهار کرد: برای حمایت از صنایع دستی و هنرهای سنتی در این استان برنامه مدونی خواهیم داشت و در سال آینده برنامه ریزی برای خرید صنایع دستی یا حمایت از صنایع دستی صورت می گیرد.
 
وی تصریح کرد: حمایت از صنایع دستی صرفا خرید صنایع دستی نیست بلکه موضوعات بسیار زیادی بوده که امید است بانک ها مثل همیشه در این راستا همکاری لازم را داشته باشند.
 
منزوی ادامه داد: در خصوص بند یک دستورهماهنگی شورای بانک ها مشکلاتی که می توانیم با این بخش نامه حل کنیم به ما اعلام شود تا دستگاه های اجرایی را بتوان ردیف کرد و برای بحث کمک به بانک ها ومشکلاتی که با این بخش نامه حل شدنی است بتوان با این کار سرعت داد و در مصوبات شورای هماهنگی بیاوریم که بانک ها نیز مشکلاتشان حل شود.
 
وی خاطر نشان کرد: خانه صنعت به عنوان یکی از نمایندگان بخش خصوصی از پتانسیل های خیلی خوبی برخوردار است که با توجه به تشکیل تشکل های تخصصی و انجمن های تخصصی که در خانه صنعت اتفاق افتاده است یک پتانسیل کارشناسی خوب در این زمینه ایجاد شده است .
 
منزوی با اشاره به اینکه باید کمک دوجانبه بین بانک ها و صنعتگران اتفاق افتد بیان داشت: تفیض اختیاری که بانک ها به صنعتگران می کنند باید  اجرا شود چراکه حتی گاهی اوقات در مبلغ وام هم ما مشکل پیدا میکنیم و انچه مسلم است خود بانک ها طرح توجیهی را به کار بگیرند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: لازم است سالی یک یا دوبار صنعتگران را در جریان بخش نامه بانک ها  قرار دهیم و در همین راستا نشست هم اندیشی گرفته شود.
 
انتهای پیام/۱۰۲۰ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰

ساعت:

۱۸:۵۶:۳۱

28 Feb 2022