۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۵۰۰۵۶
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

تکمیل واکسیناسیون شرط اصلی برای سفرهای نوروزی/ بستری 226 نفر با نشانه‌های اُمیکرون در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به تعطیلات پیشِ رو و ایام سال جدید و نوروز توصیه می‌شود هم‌استانی‌ها نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند چراکه تزریق واکسن و تکمیل واکسیناسیون از شرایط مهم در سفرهای نوروزی در سال آینده است.
تکمیل واکسیناسیون شرط اصلی برای سفرهای نوروزی/ بستری 226 نفر با نشانه‌های اُمیکرون در بیمارستان‌های چهارمحال و بختیاری
علی احمدی رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: موارد در بخش‌های بستری و سرپایی در سویه اُمیکرون بیش از یک ماه است که رو به افزایش است.
 
وی با بیان اینکه درحال حاضر حدود 226 نفر در بیمارستان‌های این استان بستری هستند یادآور شد: از این تعداد 16 نفر در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بستری هستند، اما از نظر رنگ‌بندی شهرستان‌های کیار و کوهرنگ در وضعیت نارنجی و بقیه شهرستان‌ها در وضعیت قرمز قرار دارند.
 
احمدی مهم‌ترین اقدام در این شرایط را مراجعه برای دریافت نوبت سوم واکسیناسیون، رعایت مسائل بهداشتی چون استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، عدم شرکت در تجمعات، تهویه مناسب در محل کار و زندگی عنوان و خاطرنشان کرد: افرادی که به دلیل کووید 19 در بیمارستان‌های استان بستری می‌شوند عمدتا یا واکسن نزدند و یا واکسیناسیون خود را کامل نکرده‌اند.
 
زئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری بیان داشت: باتوجه به تعطیلات پیشِ رو و ایام سال جدید و نوروز توصیه می‌شود هم‌استانی‌ها نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند چراکه تزریق واکسن و تکمیل واکسیناسیون از شرایط مهم در سفرهای نوروزی در سال آینده است.
 
وی ادامه داد: مسافرانی که مراحل واکسیناسیون خود را کامل نکرده‌اند در مبادی و ورودی شهرها متوقف می‌شوند.
 
احمدی عدم تزریق واکسن خصوصا نوبت سوم و استفاده از ماسک را دو علت مهم در افزایش مبتلایان به سویه اُمیکرون کرونا دانست و تاکید کرد: اگر مردم این دو مورد را مدنظر داشته باشند می‌توان امید داشت که اُمیکرون هم به زودی نابود شود.
 
انتهای پیام/1026ج 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۴۴:۲۵

27 Feb 2022