۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۵۰۰۵۵
استاندار چهارمحال و بختیاری:

آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: آمادگی لازم برای فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف توسط بنیاد مستضعفان در استان وجود دارد تا از این طریق بتوان در راستای ایجاد اشتغال پایدار گام برداشت.
آمادگی لازم برای سرمایه‌گذاری بنیاد مستضعفان در چهارمحال و بختیاری وجود دارد
به گزارش جهانبین نیوز؛ غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری در دیدار با مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی بنیاد مستضعفان کشور و مدیرعامل جدید کارخانه حجاب شهرکرد با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در دهه‌های گذشته از مسیر توسعه بازمانده است، اظهار کرد: این استان با محرومیت‌های بسیاری روبرو است، همچنین به‌دلیل این محرومیت‌ها نرخ بیکاری این استان همواره بالاتر از میانگین کشوری بوده و برای کاهش این نرخ نیازمند اقدامات اساسی هستیم.
 
وی افزود: درصدد هستیم با جذب سرمایه‌گذار در بخش‌های مختلف اعم از صنعت، کشاورزی، گردشگری و ...، نرخ بیکاری در استان را کاهش دهیم .
 
استاندار چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اینکه چند واحد تولیدی زیرمجموعه بنیاد مستضعفان از جمله کارخانه حجاب، بهنوش، پاک پی و مجموعه شیر و گوشت زاگرس در چهارمحال و بختیاری در حال فعالیت است، گفت: طرح‌های توسعه این واحدهای تولیدی می‌تواند در کاهش نرخ بیکاری در استان موثر باشد.
 
 حیدری افزود: تولید چادر مشکی یکی از نیازهای کشور محسوب می‌شود و با توسعه کارخانه حجاب شهرکرد به‌عنوان تنها تولیدکننده چادر مشکی در کشور، می‌توان علاوه بر تامین نیاز داخلی کشور، از خروج ارز و واردات چادر مشکی نیز جلوگیری کرد.
 
وی بیان کرد: امید است هر چه سریعتر فرآیند اجرایی طرح توسعه کارخانه حجاب شهرکرد آغاز شود و مردم در کوتاه‌ترین زمان ممکن از برکات آن بهره‌مند شوند.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری در پایان تاکید کرد: آمادگی لازم برای فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف توسط بنیاد مستضعفان در چهارمحال و بختیاری وجود دارد تا از این طریق بتوان در  راستای ایجاد اشتغال پایدار گام برداشت.
 
آماده اجرای طرح توسعه کارخانه حجاب شهرکرد شهرکرد هستیم
 
در ادامه این دیدار شیرازی مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی بنیاد مستضعفان کشور با اشاره به اینکه کارخانه حجاب شهرکرد تنها تولیدکننده چادر مشکی در کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: دانش تولید پارچه چادر مشکی در اختیار این مجموعه قرار دارد و می‌توان از این فرصت برای انحصار تولید در این محصول استفاده کرد.
 
شیرازی در ادامه با اشاره به اینکه آماده اجرای طرح توسعه کارخانه حجاب شهرکرد شهرکرد هستیم، گفت: با اجرای این طرح تولید چادر مشکی از ۱۰ میلیون متر مربع در سال به ۱۶ میلیون متر مربع خواهد رسید، اجرای این طرح ظرف سه سال نیازمند ۲۶۰ میلیارد تومان اعتبار است و برای ۶۰ نفر به‌صورت مستقیم اشتغال پایدار ایجاد می‌کند.
 
مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی بنیاد مستضعفان کشور بیان کرد: مصمم بر اجرای طرح توسعه کارخانه حجاب شهرکرد هستیم.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۴۳:۲۶

27 Feb 2022