۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۷
کد مطلب : ۵۰۰۵۱
رئیس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

بی‌توجهی در آلودگی هوا بارش‌ باران‌های اسیدی و مرگ آب و خاک را به همراه دارد

رئیس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: وقتی که باران اسیدی شروع به بارش می‌کند با خاصیت خورندگی که دارد می‌تواند خاک را آلوده کند، سازه‌ها را از بین ببرد، گیاهان را نابود کند و ترکیبات حیاتی دیگر مانند مواد غذایی و آب را تحت تاثیر قرار دهند.
بی‌توجهی در آلودگی هوا بارش‌ باران‌های اسیدی و مرگ آب و خاک را به همراه دارد
فرزاد رضازاده رئیس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به اینکه سوخت‌های فسیلی در بحث آلودگی هوا تاثیر بسیاری دارند اظهار کرد: در این زمینه انرژی‌های نو می‌توانند بسیار کمک‌کننده باشند.
 
وی با بیان اینکه آلودگی هوا فقط به تنفس باز نمی‌گردد و وجود آلاینده‌ها خصوصا دی اکسید کربن و منواکسید کربن در هوای پیرامون و ترکیب آن با بخار آب حاصل از باران یا بخار آب موجود در جو پیرمون کره زمین ترکیب خطرناکی به نام باران اسیدی را ایجاد می‌کند.
 
رضازاده باران اسیدی را ناشی از ترکیب آلودگی تولید شده توسط انسان با بخار آب دانست و بیان داشت: وقتی که باران اسیدی شروع به بارش می‌کند با خاصیت خورندگی که دارد می‌تواند خاک را آلوده کند، سازه‌ها را از بین ببرد، گیاهان را نابود کند و ترکیبات حیاتی دیگر مانند مواد غذایی و آب را تحت تاثیر قرار دهند.
 
رئیس اداره مهندسی و مطالعات منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: آلودگی هوا علاوه‌بر اینکه می‌تواند زندگی ما را به‌طور مستقیم تحت تاثیر قرار دهد می‌تواند آلودگی سایر ترکیبات حیاتی را نیز در پی داشته باشد.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۰

ساعت:

۰۸:۵۹:۲۷

27 Feb 2022