۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
کد مطلب : ۴۹۹۵۴
مدیر مسئول روزنامه همشهری ؛

تلاش برای رسیدن به آرمان های انقلاب مقدس است / پیروزی انقلاب اسلامی در جهان اسلام زلزله به پا کرد

عبدالله گنجی گفت: آرمان ها شاید دور به نتیجه برسند اما حتمی هستند و تلاش برای رسیدن به آن امری مقدس است ، ما اگر یکسری ملاحظه را به عنوان چارچوب و مدل مفهومی قرار ندهیم منطق بحث ضعیف می شود.
تلاش برای رسیدن به آرمان های انقلاب مقدس است / پیروزی انقلاب اسلامی در جهان اسلام  زلزله به پا کرد
به گزارش جهانبین نیوز؛ عبدالله گنجی مدیر مسئول روزنامه همشهری در حاشیه جلسه تبیین آرمان های انقلاب اسلامی گفت: آرمان ها و اهداف انقلاب با هم متفاوت است ، آرمان های انقلاب اسلامی بلند هستند و شاید در عمر ظاهریه آرمان ها نرسیم. 

وی افزود: آرمان ها شاید دور به نتیجه برسند اما حتمی هستند و تلاش برای رسیدن به آن امری مقدس است ، ما اگر یکسری ملاحظه را به عنوان چارچوب و مدل مفهومی قرار ندهیم منطق بحث ضعیف می شود.

گنجی ادامه داد: در حواشی بحث مشکل اقتصادی امروز ما در بحث دفاع از اهداف و آرمان ها ضعیف هستیم ، این دست مسائل حق مردم است اما نباید ما از اهداف و آرمان ها دور شویم.

مدیر مسئول روزنامه همشهری بیان کرد: اولین مسئله ای که ما برای فهم آورده های انقلاب اسلامی باید بدانیم اشراف بر تاریخ معاصر ایران است ، اگر ندانیم که تاریخ ایران چی بوده نمی توانیم از آرمان های آن دفاع کنیم.

وی افزود: دومین محور آرمان انقلاب که در جهاد تبیین بکار می آید این است که کسی نباید گمان کند که ما در 23 بهمن و فردای پیروز انقلاب وارد بزرگراه شده ایم و با سرعت ۱۲۰ حرکت کردیم و به اینجا رسیدیم.

گنجی عنوان کرد: در انقلاب ما جاده ای سنگلاخی با گردنه های سخت و در کمین دزدان و از همان اول انقلاب بسیاری از کشور ها به صورت ویترینی مسیر مارا انتخاب کردند.

وی بیان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی در جهان اسلام زلزله به پا کرد ، در شرق عربستان قیام شد و در سفارت آمریکا و کویت انفجار رخ داد ، جنوب عراق قیام شد ، اسلامگراها در ترکیه به قدرت رسیدند و همچنین در مصر اسلامگراها رئیس جمهور خودشان را که با ترکیه سازش کرده بود ترور کردند و در نهایت این مواردی از موانع انقلاب اسلامی تا رسیدن به آرمان ها و اهداف می باشد.

گنجی افزود: تا به امروز تمامی آرمان های بدست آمده انقلاب اسلامی را با آتش و خون بدست آوردیم و از بهار سال 58 درگیر تجزیه طلبی بوده ایم ، در کردستان و سیستان و خوزستان درگیر جنگ های مسلحانه تجزیه طلبی بودیم و با همان درگیری های تجزیه طلبی با ارتش فروپاشیده وارد جنگ هشت ساله شدیم.

وی عنوان کرد: در نه ماهه دوم سال 60 و در تهران دوهزار نفر به جرم داشتن ریش توسط تجزیه طلبان ترور شدند و کلی اتفاقات سنگین دیگر تا به اینجا رسیدیم.

گنجی ایستادن مردم پای انقلاب را یکی از اتفاقات بزرگ دانست و گفت: انقلاب در حالی به قله رسید که هزینه های زیادی را داد ، در بحث سوم باید به مدت زمان طی شدن انقلاب باید اشاره کرد.

وی بیان کرد: آن چیزی که ماها در دستاورد های انقلاب اسلامی به آن پرداخته نمی شود توسعه اقتصادی و رفاهی مردم است ، حال با توجه به اینکه مردم از لحاظ اقتصادی و معیشتی دچار مشکل هستند ولی ایران الان در محاصره و جنگ با دشمن هستیم.

گنجی در آخر گفت: ما افتخار می کنیم که ایران نه بعد از انقلاب بلکه 270 سال است که به هیچ کشوری حمله نکرده است ، ما الان اقتدار داریم و این اقتدار را مدیون اسلام و انقلاب اسلامی هستیم، هیچ نظامی وجود ندارد که تا به امروز به اندازه جمهوری اسلامی مسائلش را با مردم حل کرده باشد.

انتهای پیام /1030 ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰

ساعت:

۱۴:۳۸:۲۹

14 Feb 2022