۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲
کد مطلب : ۴۹۹۰۵

فلاکس ها(روانساز)چیست؟

فلاکس ها(روانساز) ترکیباتی شیمیایی می باشند که هدف استفاده از آنها در لحیم کاری ، فعال نمودن سطح فلزی تمیز شده، حفاظت از سطح تمیز شده حین فرایندهای گرمایش و حفاظت از لحیم مذاب در دمای فراوری مناسب است.
فلاکس ها(روانساز)چیست؟
به گزارش جهانبین نیوز ؛ تیم صنعت لحیم صخره با ایده تولید خمیر و فلاکس لحیم کاری نرم و خمیر لحیم کاری سخت در تاریخ 11/11/1399  به نمایندگی مسعود محمدی فارق التحصیل کارشناسی ارشد مهندسی مواد گرایش جوشکاری در مرکز رشد پارک علم و فناوری استان چهارمحال  وبختیاری مستقر شد. به همت متخصصین علم مواد این تیم باتوجه به محدودیت های کرونایی و تعطیلی مراکز دانشگاهی و علمی پژوهشی موفق به تولید خمیرفلاکس  لحیم کاری با نام تجاری smooth  شد.



 فلاکس باید توانایی و مقاومت کافی تا انجام اتصال کامل را داشته باشند

مسعود محمدی مخترع فلاکس ها(روانساز) در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: فلاکس های روانساز  ترکیباتی شیمیایی می باشند که هدف استفاده از آنها در لحیم کاری ، فعال نمودن سطح فلزی تمیز شده، حفاظت از سطح تمیز شده حین فرایندهای گرمایش و حفاظت از لحیم مذاب در دمای فراوری مناسب است.

وی تصریح کرد:  فلاکس باید توانایی و مقاومت کافی تا انجام اتصال کامل را داشته باشند، یک روانساز موثر از اکسیداسیون مجدد سطوح حین فرایند لحیم کاری جلوگیری می کند.

محمدی ادامه داد: ازجمله  ویژگی های خمیر فلاکس لحیم کاری اسموث می توان به قابلیت لحیم کاری خوب به طوری که بعد ازلحیم کاری، لحیم سطحی کاملا براق و صاف دارد، پایداری در دمای لحیم کاری ، قابلیت تمیزکاری عالی بعد از لحیم کاری را دارا می باشد ،  اکسد زدایی و جلوگیری از اکسیداسون حین لحیم کاری ، سهولت در لحیم پذیری و قلع پذیری اشاره کرد.
 
وی خاطر نشان کرد: اهداف آتی این تیم تولید خمیر لحیم کاری نرم خصوصا آلیاژ  های لحیم بدونه سرب  باتوجه به مهدودیت جهانی سرب و همچنین تولید انواع خمیر لحیم کاری سخت (بریزینگ) می باشد.
 
محمدی محیا کردن زیر ساخت های یک آزمایشگاه را برای این کار بسیار مهم دانست و عنوان کرد: از مسئولین استان تقاضادارم با  محیا کردن زیر ساخت ها خصوصا یک آزمایشگاه استاندارد برای استان را فراهم کنند.
 
وی با اشاره به اینکه ازمایشگاه های دانشگاه استان امکاناتی در حد آزمایش های ابتدایی رادارند عنوان کرد: امید است  مسئولان بتوانند  مارا از آوارگی در استان های مجاور و تهران نجات دهند وهمچنین با حمایت مالی از  طرح ها و پارک علم و فناوری شرایط رای ورود به بازار فراهم کنند.

انتهای پیام/
 
 
 
 
 
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۰۷:۳۰

12 Feb 2022