۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۴۹۸۹۱
مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری:

سال آینده اراضی ملی بدون سند نخواهیم داشت/ کشاورزان برای دریافت اسناد زمین‌های کشاورزی اقدام کنند

مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری گفت: در این مدت از یک میلیون و 600 هزار هکتار کل اراضی ملی استان، بیش از یک میلیون و 300 هزار هکتار سنددار شده و بیش از 90 درصد اراضی ملی تثبیت و منجر به صدور سند که بیش از 80 درصد از 10 درصد باقیمانده در منابع طبیعی انجام شده و به زودی در اداره ثبت منجر به سند می‌شود و در سال آینده دیگر زمینی که فاقد سند نخواهیم داشت.
سال آینده اراضی ملی بدون سند نخواهیم داشت/ کشاورزان برای دریافت اسناد زمین‌های کشاورزی اقدام کنند
علی‌اصغر سلیمان مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: در دهه مبارک فجر افتتاح دفتر یا نمایندگی به‌منظور ثبت علائم تجاری در این استان داریم.
 
وی با بیان اینکه در چهارمحال و بختیاری ثبت علائم کم‌رنگ بود ادامه داد: در این استان کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و شرکت‌ها محصولات بسیاری تولید می‌کنند اما برند و علائمی ندارند که این افتتاح می‌تواند بسیاری از سفرهای غیرضروری به تهران را کاهش داده و از این پس ثبت علامت و مالکیت معنوی را در خود استان خواهیم داشت.
 
سلیمان یادآور شد: ثبت اسناد و املاک این استان در حال حاضر 193 دفتر اسناد رسمی، 46 دفتر ازدواج و 34 دفتر طلاق فعال دارد که به مردم ارائه خدمت می‌کنند.
 
وی از مکانیزه شدن دفاتر ازدواج و طلاق خبر داد و گفت: دیگر در این زمینه دست‌نویس وجود ندارد و بیشتر به‌صورت الکترونیک صورت می‌گیرد به این ترتیب از جعل، خط‌‌زدگی و کم و زیاد کردن جلوگیری می‌شود.
 
سلیمان بیان داشت: در حوزه دفاتر اسناد رسمی عکس‌برداری و آرشیو الکترونیکی از دفاتری که در سنوات قبل تنظیم شده، به‌منظور حفظ مالکیت و حفظ اسناد مردم شروع شده است.
 
وی ادامه داد: در بند "پ" ماده قانون برنامه ششم توسعه دولت تخفیفی درخصوص اخذ حقوقات یا نیم‌ عشر پرونده‌های اجرایی داده است و اگر کسی پرونده اجرایی بین خود و بانک‌ها یا شخصی دارد و حقوقات طلبکار را پرداخت کرده است می‌تواند از این ظرفیت استفاده و پرونده‌ها را مختومه کند چراکه در سال آینده باید جریمه پرداخت شود.
 
مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری با اشاره به میزان مطالبات و معوقات بانک‌ها افزود: این میزان رشد، بسیار چشمگیر بوده و در ده ماهه نخست سال 1400 حدود 107 میلیارد تومان بیشتر از سال گذشته وصول مطالبات بانک‌ها را داشتیم.
 
وی یادآور شد: یکی از مهم‌‎ترین مواردی که در بیت‌المال مطرح است اراضی ملی و دولتی است و طی چند سال گذشته در قانون حدنگار، اعلام شده بود که کلیه ادارات دولتی مکلفند ظرف دو سال کلیه مدارک، مستندات، خود را به اداره ثبت ارائه کنند و اداره ثبت در سیستم کاداستر جانمایی، تثبیت و منجر به سند مالکیت کند.
 
سلیمان بیان داشت: در این مدت از یک میلیون و 600 هزار هکتار کل اراضی ملی استان، بیش از یک میلیون و 300 هزار هکتار سنددار شده و بیش از 90 درصد اراضی ملی تثبیت و منجر به صدور سند که بیش از 80 درصد از 10 درصد باقیمانده در منابع طبیعی انجام شده و به زودی در اداره ثبت منجر به سند می‌شود و در سال آینده دیگر زمینی که فاقد سند نخواهیم داشت.
 
مدیرکل ثبت اسناد و املاک چهارمحال و بختیاری با اشاره به صدور اسناد قطعات کشاورزی ادامه داد: بعد از اتمام اراضی ملی این اسناد صادر خواهد شد.
 
وی تاکید کرد: انتظار می‌رود رسانه‌ها مردم را به صدور اسناد حدنگار تشویق کنند، چراکه بیشتر اختلافات بر سر زمین‌های و املاک کشاورزی است.


انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۲۵:۲۱

8 Feb 2022