۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
کد مطلب : ۴۹۸۷۴
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری:

سربازان متواری درصورت بازگشت به خدمت تسهیلات می‌گیرند

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری گفت: اگر سربازان متواری از خدمت مراجعه کنند می‌توانند از تسهیلات و معافیت از کیفر و یا مجازات بسیار خفیف نسبت به بازگشت به یگان‌های نظامی برخوردار شوند.
سربازان متواری درصورت بازگشت به خدمت تسهیلات می‌گیرند
عباس مانیان رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: این سازمان براساس اصل 172 قانون اساسی وظیفه رسیدگی به جرائم خاص نظامی و انتظامی نیروهای مسلح را عهده‌دار است.
 
وی با بیان اینکه سازمان قضایی نیروهای مسلح استان به تاسی از چارت سازمانی که تعریف شده در حوزه دادسرا و محاکم نظامی مشغول خدمات‌دهی به هم‌استانی‌ها است و در دو حوزه فعالیت‌ها تعریف شده است، اما در اصل پیشگیری از جرائم در دستور کار ما قرار دارد.
 
مانیان بیان داشت: با آگاه‌سازی مجموعه نیروهای نظامی و انتظامی استان در سال 1400 با کاهش 25 درصدی ورودی فرار از خدمت مواجهیم و در سایر جرایم هم کاهش چشمگیری داریم.
 
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری یادآور شد: این سازمان به‌عنوان مبدع طرح "بازگشت به سنگر سربازان وظیفه متواری از خدمت"، این طرح را پیشنهاد و عملیاتی کرد و در سایر استان‌ها هم بازنویسی و درحال اجرا است.
 
وی با تاکید بر اینکه انتظار ما از اصحاب رسانه این است که اطلاع‌رسانی درخصوص ارائه تسهیلات در طرح بازگشت به خدمت سربازان وظیفه را صورت دهند گفت: اگر سربازان متواری از خدمت مراجعه کنند می‌توانند از تسهیلات و معافیت از کیفر و یا مجازات بسیار خفیف نسبت به بازگشت به یگان‌های نظامی برخوردار شوند.
 
مانیان با اشاره به امور مددجویان نظامی خاطرنشان کرد: در حوزه نگهداری نظامیان و نظارت بر اجرای احکام حبس نظامیان تمهیدات قانونی خاصی دیده شده است و بند نظامیان و بند مددجویان در سازمان زندان‌های استان‌ها تعریف شده است، همچنین ما طرحی را از دو سال قبل آغاز کردیم که طی آن اجزای قرآن را حفظ کرده و در راستای اعزام به مرخصی‌های تشویقی از آن استفاده می‌شود و حتی یک مورذد حفظ کامل قرآن را داشتیم که منجر به آزادی شد.
 
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: بازرسی دوره‌ای از ضابطین خاص نیروهای مسلح یکی دیگر از اقداماتی است که این سازمان در دستورکار خود دارد.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۰۳:۴۸

6 Feb 2022