۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴
کد مطلب : ۴۹۸۶۷
استاندار چهارمحال و بختیاری:

مدارس شهرستان شهرکرد برای یک هفته مجازی شد/ فعالیت تالارهای عروسی با ۱۵ درصد ظرفیت

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: همه پروتکل‌هایی که برای شهرهای با وضعیت قرمز تدوین شده بود باید رعایت شوند، به همین دلیل در شهرستان شهرکرد به مدت یک هفته آموزش به صورت مجازی خواهد بود.
مدارس شهرستان شهرکرد برای یک هفته مجازی شد/ فعالیت تالارهای عروسی با ۱۵ درصد ظرفیت
به گزارش جهانبین نیوز; غلامعلی حیدری ظهر امروز در ستاد استانی مقابله با کرونا در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: شیب بیماری کرونا بسیار تند است و هدف سویه جدید اُمیکرون عمدتا اطفال و نوجوانان هستند.
 
وی افزود: در حال وارد شدن به پیک جدید کرونا هستیم که پیش‌بینی می‌شود نشانه‌های آن اوایل اسفندماه نمود بیشتری داشته باشد.
 
 استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه با انجام اقدامات پیشگیرانه در جهت کنترل بیماری در جامعه گام برداریم، ادامه داد: اولین اقدام ایجاد حساسیت در بین مردم درخصوص سویه جدید است، عادی‌سازی در بین مردم و حتی کادر بهداشتی و درمانی دیده می‌شود.
 
حیدری عنوان کرد: واکسیناسیون عمومی تاحدودی از مرگ و میرهای ناشی از کرونا کاست اما سویه جدید اُمیکرون سرعت انتشار بالایی دارد و جمعیت خاصی را هدف قرار می‌دهد.
 
وی خاطرنشان کرد: مراکز جمعیتی مثل مدارس، دانشگاه‌ها و... باید مورد توجه قرار گیرند، همچنین ائمه جمعه و جماعات نیز در تریبون‌های خود درخصوص سویه جدید بیماری کرونا موارد هشداری را مطرح کنند.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حساسیت ویژه‌ای در مراکز درمانی استان ایجاد شود، اضافه کرد: به دلیل تزریق واکسن بسیاری از مردم به ویژه در مراکز پُرجمعیت از ماسک استفاده نمی‌کنند.
 
حیدری با تاکید بر اینکه تزریق دوز سوم واکسن باید جدی‌تر دنبال شود، گفت: در تزریق دوزهای اول و دوم در چهارمحال و بختیاری در کشور وضعیت مناسبی داریم اما در تزریق دوز سوم از متوسط کشوری پایین‌تر هستیم.
 
وی یادآور شد: آموزش‌های لازم برای دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها درخصوص سویه اُمیکرون که اکثرا نوجوانان را درگیر می‌کند ارائه شود.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه وضعیت رنگ‌بندی قرمز در شهرکرد، اظهار داشت: همه پروتکل‌هایی که برای شهرهای با وضعیت قرمز تدوین شده بود باید رعایت شوند، به همین دلیل در شهرستان شهرکرد به مدت یک هفته آموزش به صورت مجازی خواهد بود.
 
حیدری افزود: در شهرستان‌های با وضعیت نارنجی به صورت نقطه‌ای عمل شود، با نظارت فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش اقدام شود.
 
وی با تاکید بر اینکه به جهت کنترل بیماری تعداد و سقف جلسات کمتر و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود، ادامه داد: فعالیت تالارهای عروسی با ۱۵ درصد ظرفیت انجام شود و کلیه رستوران‌ها باید تعطیل و تنها به صورت بیرون بر فعالیت کنند.
 
استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: نظارت‌های لازم صورت گیرد تا نمایشگاه‌های عرضه محصولات با کمترین تعداد جمعیت برپا شود.
 
حیدری اضافه کرد: اتوبوس‌های حمل مسافر در وضعیت نامناسب بهداشتی قرار دارند، لذا نظارت ویژه باید در پایانه‌ها صورت گیرد و استفاده از ماسک باید اجباری باشد، مسافری که ماسک ندارد نباید سرویس دریافت کند.
 
انتهای پیام/۱۰۳۱ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۰

ساعت:

۱۶:۱۵:۱۰

5 Feb 2022