۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۴۹۸۴۷
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

دادرسی الکترونیکی بهترین روش برای رسیدگی به پرونده زندانیان/ گرایش مردم به داشتن سلاح، مشکل‌ساز است

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: دادرسی الکترونیکی یکی دیگر از اقدامات در این حوزه است و به‌واسطه آن فرد خصوصا افراد زندانی بدون خروج از منزل یا زندان در دادگاه مشکلات خود را رفع می‌کند.
دادرسی الکترونیکی بهترین روش برای رسیدگی به پرونده زندانیان/ گرایش مردم به داشتن سلاح، مشکل‌ساز است
به گزارش جهانبین نیوز؛ بهرامی رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: در ۱۰ ماهه نخست سال‌جاری تعداد پرونده‌های وارد شده به دادگستری جدای از آمار شورای حل اختلاف ۲۳۰ هزار فقره بوده که ۲۰۴ هزار و ۲۵۰ فقره آن مختومه شد.
 
وی با اشاره به اینکه ۵۲ هزار و ۷۲۲ پرونده در این مدت وارد شورای حل اختلاف و ۵۲ هزار و ۸۹ پرونده مختوم شد خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۱ هزار و ۳۶۵ فقره پرونده به صلح و سازش منجر شده است.
 
بهرامی با بیان اینکه ۸۸ درصد ابلاغ‌ها به‌صورت الکترونیکی درآمده و این درحالیست که این آمار در مدت مشابه سال ۱۳۹۹، ۸۴ درصد بوده ادامه داد: دادرسی الکترونیکی یکی دیگر از اقدامات در این حوزه است و به‌واسطه آن فرد خصوصا افراد زندانی بدون خروج از منزل یا زندان در دادگاه مشکلات خود را رفع می‌کند.
 
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری به صدور یک هزار و ۷۹۱ رای جایگزین حبس یادآور شد: متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در سال ۹۹ در دستگاه قضا ۱۲۱ روز بود و در سال ۱۴۰۰ به ۹۶ روز کاهش یافته است.
 
وی تعداد پرونده‌های معوقه در ده ماهه نخست سال جاری را ۲ هزار و ۱۴۴ پرونده عنوان و خاطرنشان کرد: سال گذشته در همین مدت ۴ هزار و ۴۳۲ پرونده معوقه داشتیم همچنین تعداد پرونده‌های معوقه مختومه تا یکم بهمن‌ماه یک هزار و ۵۴۴ فقره است.
 
بهرامی با اشاره به ثبت ۴ هزار و ۲۸۰ مورد مرخصی به زندانیان و واگذاری ۱۱۷ مورد پابند الکتریکی اضافه کرد: تاکنون یک هزار و ۳۰۰ ملاقات قضات با زندانیان به ثبت رسیده و ۵۵۰ زندانی در زندان و خارج از آن مشغول به کار شده‌اند.
 
بهرامی بیان داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته ۴۵ هکتار از اراضی ملی به بیت‌المال باز گشت، همچنین آزادسازی ۱۷۶ هکتار از حریم رودخانه، صدور حکم برای پر کردن چهار حلقه چاه غیرمجاز، رفع مشکلات ۱۵ واحد تولیدی و... از دیگر اقدامات صورت گرفته است.
 
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با مشاوره و آموزش به زوجین متقاضی طلاق ۳۲۲ فقره پرونده به سازش ختم شد.
 
وی دغدغه اصلی قوه قضائیه را فراهم‌سازی رضایت مردم دانست و عنوان داشت: رسانه باید کمک‌کننده در برقراری و ثبات امنیت در جامعه باشد چراکه رسانه در نهادینه کردن امنیت نقش دارد.
 
وی با اشاره به اینکه مسائل مادی مردم را مجبور کرده که به سمت سود بیشتر گرایش پیدا کنند و گاها سرمایه خود را از دست می‌دهند افزود: مردم این استان گرایش بسیاری به نگهداری سلاح دارند و بخشی از آن مربوط به زندگی عشایری مردم است.
 
بهرامی ادامه داد: متاسفانه شاهدیم که دامنه استفاده‌های نامتعارف از سلاح درحال گسترش است و نزاع‌ها، تهدیدها، استفاده در مراسمات شادی و ختم و... باعث رعب و وحشت هم‌استانی‌ها شده و دامنه استفاده آن از روستاها به شهرها کشیده شده است، که باید مردم در این زمینه آگاه شوند.
 
انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۴۰۰

ساعت:

۲۰:۵۷:۰۶

3 Feb 2022