۰
plusresetminus
جهانگیر کبیری گفت:حرکت خود جوش مردمی میسر نمی شد مگر با رهبری یک فرد شایسته و هدایتگر و آن هم کسی نبود جز حضرت امام خمینی رضوان الله علیه و انسجام و حدتی که ایشان در جامعه بین اقشار مختلف مردم ایجاد نمودند باعث این حرکت های بزرگ و عظیم مردم شد.
دین زدایی و غرب گرایی انگیزه اصلی مردم برای از بین بردن حکومت کاخ نشینی/حرکت خود جوش مردمی میسر نمی شد مگر با رهبری امام خمینی(ره)
جهانگیر کبیری فعال انقلابی استان چهار محال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ گفت:یکی از انگیزه های اصلی حرکت مردم در دهه 50 هجری شمسی ، اطلاع و آشنایی مردم به صورت کم و بیش با ظلم و فساد دستگاه حاکم و شناخت کامل از رهبری انقلاب یعنی حضرت امام خمینی (ره) بود.

وی افزود: مردم در آن زمان به تدریج با سخنان و مطالب امام خمینی (ره) آشنا شدند و با پیروی از صحبت ها و فرامین ایشان و با هدف احیا دین اسلام که در دوره پهلوی از بین رفته بود به جوش آمدند و در صحنه ها حضور پیدا کردند.

کبیری افزود: حکومت پهلوی در آن زمان به علت جوش و خروش محکم مردم نتوانست با آنها مقابله کند ، مردم هم دیگر در مقابل رفتار های کورکورانه دولت پهلوی طاقت نیاوردند و محکم در برار ظلم و ستم شاهنشاهی ایستادگی کردند. 



وی حرکت مردم در سال 1357 را یک حرت بزرگ تاریخی نامید و عنوان کرد: در نهایت انسجام و وحدت مردم حول محور دین و رهبران دینی باعث شد تا آنها مستقیما در خیابان ها و مراسمات مختلف دینی حضور خودشان را نشان دهند و این امر انگیزه اصلی مردم شد تا به دنبال بحث آزادی و خروج از استعمار غربی و آمریکایی دولت پهلوی که تا آن زمان بر ایران حاکم بود را اخراج و یک دولت انقلابی و اسلامی را بر سر کار آورند.

فعال انقلابی استان چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: استبداد حاکم بر جامعه ، قدرت نمایی دولت ، وجود دستگاه هایی مثل ساواک که باعث ایجاد رعب و وحشت بزرگی در بین مردم شده بود  ، شنیدن نام دستگاه های اطلاعاتی رژیم که با انواع شکنجه ها و زد و خورد ها مردم را آزار می دادند ، فساد اخلاقی دربار و خاندان پهلوی ، دین زدایی و غرب گرایی حاکمیت آن زمان و ... از دلایل و انگیزه اصلی مردم برای از بین بردن حکومت کاخ نشینی و پهلوی بود.

کبیری در آخر افزود: حرکت خود جوش مردمی میسر نمی شد مگر با رهبری یک فرد شایسته و هدایتگر و آن هم کسی نبود جز حضرت امام خمینی رضوان الله علیه و انسجام و حدتی که ایشان در جامعه بین اقشار مختلف مردم ایجاد نمودند باعث این حرکت های بزرگ و عظیم مردم شد.

انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۰۷:۵۹

30 Jan 2022