۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵
کد مطلب : ۴۹۷۲۳
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

شناسایی 55 مورد مبتلا به اُمیکرون در چهارمحال و بختیاری/ آزمایشگاه تشخیص آنفولانزا در استان راه‌اندازی شد

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: 55 مورد بیمار مبتلا به اُمیکرون در استان گزارش شد، از این تعداد 42 مورد مربوط به شهرکرد، یک مورد بروجن، سه مورد فارسان، پنج مورد لردگان، یک مورد کیار و سه مورد هم مربوط به شهرستان سامان است.
شناسایی 55 مورد مبتلا به اُمیکرون در چهارمحال و بختیاری/ آزمایشگاه تشخیص آنفولانزا در استان راه‌اندازی شد
به گزارش جهانبین نیوز؛ سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری در تشریح آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان، اظهار کرد: خوشبختانه سویه اُمیکرون در ایران به صورت انفجاری نبود و یک شیب ملایم دارد.
 
وی افزود: در چهارمحال و بختیاری یک هزار و 765 مورد فوت از ابتدای شیوع بیماری کرونا تا به امروز به ثبت رسیده است، در نمونه‌های مثبت 87 هزار و 560 مورد نمونه مثبت بود، به عبارتی از 35 درصد مردم استان تست کرونا گرفته و جواب آزمایش آنان مثبت اعلام شده است.
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه شیب موارد بستری در استان روند کاهشی دارد و موارد فوتی هم به حداقل ممکن رسیده است، ادامه داد: یکی از موارد فوتی ناشی از بیماری کرونا طی چند هفته گذشته به دلیل سویه اُمیکرون بوده است.
 
جزایری با بیان اینکه همه شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری به جز شهرستان بروجن که در وضعیت زرد قرار دارد، در وضعیت آبی هستند، عنوان کرد: 55 مورد بیمار مبتلا به اُمیکرون در استان گزارش شد، از این تعداد 42 مورد مربوط به شهرکرد، یک مورد بروجن، سه مورد فارسان، پنج مورد لردگان، یک مورد کیار و سه مورد هم مربوط به شهرستان سامان است.
 
وی خاطرنشان کرد: در کنار بحث کرونا و سویه اُمیکرون در استان‌های سردسیر موضوع آنفولانزا مطرح است، برای اولین بار در دو هفته گذشته آزمایشگاه آنفولانزا در استان راه‌اندازی شد.
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: 466 نمونه آنفولانزا گرفته شده که 68 مورد آن مثبت اعلام شده است، 45 نفر بستری و 23 نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند، بیشتر موارد آنفولانزا در گروه سنی 20 تا 40 سال و دانش‌آموزان 12 تا 18 سال بوده است که منجر به تعطیلی دو مدرسه با همکاری آموزش و پرورش شد.
 
جزایری بیان کرد: استفاده از ماسک در اماکن عمومی، تهویه مناسب در مدارس دانشگاه‌ها و...، کاهش تجمعات و جلوگیری از برگزاری تجمعات بالای 30 نفر، تکمیل پوشش واکسیناسیون دوز سوم از 21 تا 50 درصد و... در کنترل سویه اُمیکرون بسیار مهم است.
 
وی تاکید کرد: یک میلیون و 662 هزار و 473 دوز واکسن تا کنون تحویل استان شده است، از این میزان یک میلیون و 600 هزار دوز آن توزیع شده است، یک میلیون و 400 هزار دوز آن تزریق شده است.
 
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: یکی از گروه‌های مهم تزریق واکسن گروه سنی 12 تا 18 سال است که پوشش استانی در مرحله اول تزریق واکسن برای آن‌ها 97 درصد و در مرحله دوم 78.6 درصد است.
 
جزایری یادآور شد: پوشش واکسیناسیون مادران باردار در چهارمحال و بختیاری به 61 درصد رسیده است، همچنین بحث واکسیناسیون فرهنگیان نیز که بسیار مهم بود تا 97 درصد انجام شد.
 
انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۱۶:۵۳

24 Jan 2022