۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۴۹۷۱۸
کارشناس مسائل مذهبی:

حضرت فاطمه (س)، مادری برای همه بشریت/ مسلمان و غیرمسلمان ندارد، زهرا (س) برای همه الگوست

یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: امروز به‌عنوان روز مادر نامگذاری شده است اما باید توجه داشته باشیم که براساس روایات حضرت زهرا (س) مادر همه انسان‌ها معرفی شدند و درک این موضوع نیاز به معرفت زیاد و درک عمیق دارد.
حضرت فاطمه (س)، مادری برای همه بشریت/ مسلمان و غیرمسلمان ندارد، زهرا (س) برای همه الگوست
حجت الاسلام مختاری کارشناس مسائل مذهبی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: درخصوص حضرت زهرا (س) سخن گفتن کار بسیار دشواری است چراکه وجود مقدس ایشان در عالم خلقت استثنایی است و آنقدر این مقام عظیم و بزرگ است که وقتی می‌خواهیم در رابطه با ایشان صحبت کنیم قطعا باید از فرمایشات ائمه معصومین بهره ببریم.
 
وی با بیان اینکه امام حسن عسکری ائمه (ع) را حجت برای مردم عنوان و حضرت فاطمه (س) را حجتی برای ائمه دانسته‌اند تاکید کرد:  امروز به‌عنوان روز مادر نامگذاری شده است اما باید توجه داشته باشیم که براساس روایات حضرت زهرا (س) مادر همه انسان‌ها معرفی شدند و درک این موضوع نیاز به معرفت زیاد و درک عمیق دارد.
 
مختاری خاطرنشان کرد: اینکه حضرت فاطمه (س) مادر همه انسان‌ها هستند به این معنا و مفهوم است که بنابر حدیث شریف کسا به خاطر این بانوی بزرگوار دنیا خلق شده است.
 
این کارشناس مذهبی با بیان اینکه مادر خود به معنای اصل و ریشه بوده و حضرت فاطمه (س) اصل و ریشه معصومین (ع) و کل بشریت است، این نعمت بسیار عظیم الگوی خوبی است برای مادران و دخترانی که قرار است در آینده مادر شوند، نوع پرورش فرزندان، نوع شوهرداری، نوع ارتباط‌گیری با اطرافیان و اجتماع، نوع نگاه سیاسی ایشان در بحث امامت و ولایت، همه و همه درس بزرگی برای همه زنان و دختران است.
 
وی با شاره به اینکه گاهی ما از زبان غیرمسلمان‌ها مفاهیمی می‌شنویم که از حضرت زهرا (س) بیان می‌کنند و از ایشان به‌عنوان یک زن نمونه و الگو یاد می‌کنند و این به‌واسطه مطالعه در زندگی ایشان است و همین امر سبب می‌شود بسیاری مسلمان و شیعه شوند ادامه داد: از همین رو می‌گویند وجود این بانوی بزرگوار "زهرا" است بدان معنا که جامعه و عالم هستی را نورافشانی می‌کند و بستگی به ظرفیت انسان‌ها دارد که از این نور تا چه حد بهره‌‎برداری کنند.
 
مختاری اضافه کرد: همه ما محتاج وجود حضرت زهرا (س) هستیم و باید از خود ایشان بخواهیم فرزندان خوبی برایشان باشیم.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۳۲:۵۵

23 Jan 2022