۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۴۹۷۱۷
مسئول امور حقوقی و املاک میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی چهارمحال و بختیاری خبر داد

90 سال حبس در انتظار قاچاقچیان اموال فرهنگی و تاریخی در چهارمحال و بختیاری

مسئول امور حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی چهارمحال و بختیاری گفت: 90 سال حبس تعزیری برای قاچاقچیان اموال فرهنگی و تاریخی در این استان صادر شد.
90 سال حبس در انتظار قاچاقچیان اموال فرهنگی و تاریخی در چهارمحال و بختیاری
به‌گزارش جهانبین نیوز؛ لیلی خاکسار بلداجی مسئول امور حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: 90 سال حبس تعزیری برای قاچاقچیان اموال فرهنگی و تاریخی در این استان صادر شد.

وی بیان داشت: این میزان حکم برای پنج قاچاقچی اموال فرهنگی و تاریخی در چهارمحال و بختیاری صادر شده که حکم هر نفر 18 سال حبس تعزیری است.

خاکسار افزود: این قاچاقچیان به اتهام کاوش برای به‌دست آوردن اموال فرهنگی و تاریخی در شهرستان فارسان چهارمحال و بختیاری، مشارکت در تخریب و تزلزل بنیان فرهنگی و نگهداری مواد منفجره دستگیر شدند.

مسئول امور حقوقی و املاک اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این قاچاقچیان به قصد به‌دست آوردن اموال فرهنگی و تاریخی بخش قابل‌توجهی از یک اشکفت تاریخی در شهرستان فارسان چهارمحال و بختیاری را تخریب کردند.

وی یادآور شد: در نهایت با حکم قاضی، هر کدام از متهمان به 18 سال حبس تعزیری شامل 10 سال حبس تعزیری به‌علت ارتکاب بزه تخریب اموال فرهنگی و تاریخی، سه سال حبس تعزیری به‌علت ارتکاب بزه حفاری و کاوش به‌قصد به‌دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی و پنج سال حبس تعزیری به‌علت ارتکاب بزه حمل و نگهداری مواد منفجره محکوم شدند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۵۸:۳۴

23 Jan 2022