۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸
کد مطلب : ۴۹۴۸۲
ادامه واکنش‌ها به حذف نام سردار سلیمانی از اینستاگرام؛

نمایندگان مجلس: پلتفرم‌های خارجی مدافع خشونت‌اند، نه امنیت/ حذف «حاج قاسم» در شبکه‌های اجتماعی؛ نتیجه اجاره‌نشینی‌ در فضای‌مجازی

پس از گذشت دو سال از شهادت سردار سلیمانی به دست عمال آمریکا در بغداد، پلتفرم اینستاگرام در روزهای اخیر حداقل ۱۳ میلیون پست ذیل هشتگ «Hero» که به مناسبت شهادت سردار دل‌ها منتشر شده بود را مسدود کرد.
نمایندگان مجلس: پلتفرم‌های خارجی مدافع خشونت‌اند، نه امنیت/ حذف «حاج قاسم» در شبکه‌های اجتماعی؛ نتیجه اجاره‌نشینی‌ در فضای‌مجازی
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از گذشت دو سال از شهادت سردار سلیمانی به دست عمال آمریکا در بغداد، پلتفرم اینستاگرام در روزهای اخیر حداقل ۱۳ میلیون پست ذیل هشتگ «Hero» که به مناسبت شهادت سردار دل‌ها منتشر شده بود را مسدود کرد. 
این در حالی‌ست که در طول دو سال گذشته صفحات زیادی در این شبکه اجتماعی به دلیل انتشار تصویر یا نام "سردار شهید قاسم سلیمانی" مسدود شد.
پس از اقدام اینستاگرام در مسدودسازی میلیون‌ها پست با هشتگ قهرمان، نمایندگان مجلس در سراسر ایران به این مسئله واکنش نشان دادند.
علیرضا زندیان؛ نماینده بیجار:
حاج قاسم یک الگوی کامل برای جوانان در تمام ابعاد است

علیرضا زندیان نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی اظهار داشت: در آستانه دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی هستیم و همگی این را می دانیم اخلاص در عمل حاج قاسم مهمترین بعد شخصیتی این سردار بزرگ است.
وی افزود: بعد از دو سال از شهادت این بزرگ مرد ابعاد شخصیتی حاج قاسم و منش و اخلاق این شهید بزرگ در قالب مکتب سلیمانی در جامعه متبلور گشته است.
نماینده مردم بیجار با تاکید بر تبیین مکتب حاج قاسم در بین اقشار مختلف جامعه، گفت: حاج قاسم یک شخصیت تاثیر گذار در جهان اسلام است که پرورش یافته مکتب امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است.
زندیان ادامه داد: امروز از سردار حاج قاسم بعنوان یک اسوه نام برده می شود در که تمام جهات یک الگوی کامل در جامعه برای نسل نوجوان و جوان است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس عنوان کرد: سردار دلها از بعد معنوی و فردی بسیار جامع و قوی بودند و یک الگوی کامل هستند.
نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: جا دارد همه مسولان از ظرفیت عظیم حاج قاسم بعنوان یک الگو جهت همراهی با مردم و اخلاص در عمل پیروی کنیم.
زندیان بیان داشت: کشورهای غربی برای معرفی الگوها و اسوه ها خود از تمام ظرفیت ها هنری استفاده می کنند اما متاسفانه ما در این خصوص دچار عقب ماندگی های هستیم که باید جبران شود.
وی با تاکید بر اینکه شهید حاج قاسم سلیمانی سردار دلها یک نمونه کامل از یک مومن انقلابی است، گفت: ابعاد مختلفی در شخصیت حاج قاسم وجود دارد که می توان از آن الگو گیری کرد چرا که به راستی ویژگی ها و فضایل اخلاقی ایشان کمتر یکجا در یک فرد دیده می شود.
عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی یک گنج عظیم و چراغ فروزانی است که به دلیل داشتن اخلاص در عمل و روحیه جهادی و مبارزه با دشمن روز به روز بر ارزش آن افزوده می گردد.
علیرضا نظری؛ نماینده خمین:
حذف محتوای مرتبط با شهید سلیمانی در راستای اهداف مغرضانه استکبار است/ نباید به دشمن اجازه داد اهداف خود را در حوزه رسانه پیش ببرد

علیرضا نظری نماینده مردم خمین در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با دیار آفتاب در خصوص حذف محتوای مرتبط با دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، گفت: رسانه های استکباری در راستای اهداف مغرضانه رژیم هایشان، علیه شهید سلیمانی و هر کسی که در خط مقدم دفاع از نظام و انقلاب باشد محدودیت ایجاد می کنند.
وی افزود: البته چنین اقداماتی از سوی رسانه های استکباری چیز دور از ذهنی نیست چرا که از آنان انتظاری جز دشمنی نیست. اما روی سخن ما با مسئولین داخلی است و باید از آنان مطالبه کرد که تا چه زمانی می خواهیم دست دشمنان و بدخواهان را باز بگذاریم تا اهداف خود را در حوزه رسانه پیش ببرند. لذا باید در تصمیم گیری ها برای این موضوع چاره اندیشی شود.
نظری با بیان اینکه نیروهای ارزشی می توانند با اقدامات به موقع خود انزجارشان از تصمیمات مغرضانه شبکه های اجتماعی خارجی را نشان دهند، تصریح کرد: واکنش مناسب نیروهای ارزشی با انتشار مطالبی در پاسخ به لجن پراکنی رسانه های معاند می تواند پاسخ مناسبی به آنان باشد.
وی اضافه کرد: همچنین می توان با انتشار مطالبی با هشتگ های یکسان (همانگونه که قبلا هم انجام شده)، نفرت از اقدامات مخالف آزادی بیان رسانه های بیگانه را نشان داد تا بازخوردی ملموس داشته باشد.
نماینده مردم خمین تاکید کرد: با توجه به اینکه شهید سلیمانی متعلق به تمام آحاد ملت -خارج از دسته بندی های حزبی و جناحی- است، لذا می طلبد تمام اقشار مردم نسبت به شهید سلیمانی تعصب نشان داده و در سالگرد شهادت ایشان بازخورد خوبی از اعتراض و نگرانی خود از اقدامات مغرضانه دشمن را به منصه ظهور بگذارند.
محمد سرگزی، نماینده زابل:
ترور مجازی کاربران نشان‌دهنده ترس استکبار از نام حاج قاسم است/ باید به دنبال مستقل شدن در فضای پلتفرم‌های مجازی باشیم

محمد سرگزی، نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون پیرامون حذف نام و عکس سردار سلیمانی در پلتفرم های فضای مجازی به ویژه اینستاگرام، بیان کرد: این اقدام برگرفته از خباثت و دشمنی همه جانبه استکبار جهانی نسبت به تمام آزادی خواهان جهان است.
وی افزود: اگر تشییع باشکوه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی را بازخوانی کنیم پیام بسیار زیادی برای کشورهای استکباری در دنیا دارد، حاج قاسم شخصیت و قهرمان ملی‌ای بود که تمام زندگی، آبرو و داشته های خود را برای دفاع از مستضعفین عالم گذاشت و خون خود را هدیه و نثار راه اعتلای اسلام کرد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: شخصیت حاج قاسم سلیمانی و حضور مردم در مراسم تشییع پیکر مطهر ایشان، برای دشمنان سنگین تمام شد.
وی ادامه داد: اکنون دشمن با تمام توان و قوا به دنبال این است که تفکر و منش حاج قاسم استمرار پیدا نکند که این خیالی واهی و باطلی بیش نیست، چرا که افراد ارزشمند و امثال "حاج قاسم سلیمانی ها "، از فضای ذهنی انسان های آزادی خواه هیچگاه پاک و حذف نخواهند شد.
سرگزی با اشاره به اینکه باید به دنبال مستقل شدن در فضای پلتفرمی باشیم، گفت: بعضا این ایراد به ما وارد است که ظرفیت هایی را ایجاد نکرده ایم مبنی بر اینکه پلتفرم هایی را خودمان طراحی کنیم که گسترش و بحث افکار جریان انقلابی توسط خودمان مدیریت شود، در همین راستا به علت این خلاء می بینیم که دشمن با بهره گیری از پلتفرم ها بعضا برای جریان دادن، مخفی و قطع کردن یک جریان از ظرفیت های پلتفرمی خود استفاده می کند که در موضوع "حاج قاسم سلیمانی"، نمونه ای از آن را شاهد هستیم.
مصطفی طاهری؛ عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:
فقدان پلتفرم‌های داخلی ارزش‌های ملت ایران را مورد هجوم خارجی‌ها قرار می‌دهد/ ضرورت ارتقای پلتفرم‌های داخلی برای استفاده مردم

مصطفی طاهری در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: متاسفانه مدیریت کشور در فضای مجازی بسیار ضعیف است و همواره مدیریت این فضا به دلیل استفاده از پلتفرم‌های خارجی توسط سایر کشورهای دارای این پلتفرم‌ها انجام می‌شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۹ دی ۱۴۰۰

ساعت:

۲۲:۰۸:۵۴

30 Dec 2021