۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۴۹۴۶۲
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

عدم توجه به مسئله مهم پژوهش در ایران/ همه دستگاه‌های اجرایی باید مرکز پژوهش داشته باشند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: وقتی به آمار و ارقام نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که در ایران حدود 0.41 درصد از اعتبارات کشور صرف پژوهش می‌شود در حالی که این رقم در کشورهای دیگر بسیار بیشتر است.
عدم توجه به مسئله مهم پژوهش در ایران/ همه دستگاه‌های اجرایی باید مرکز پژوهش داشته باشند
به گزارش جهانبین نیوز؛ عطا الله ابراهیمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه هفته انتقال یافته‌ها در استان، اظهار کرد: وقتی به آمار و ارقام نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که در ایران حدود 0.41 درصد از اعتبارات کشور صرف پژوهش می‌شود در حالی که این رقم در کشورهای دیگر بسیار بیشتر است.
 
وی افزود: مجموعه‌های اجرایی همچون جهاد کشاورزی با شرح خدمات گسترده‌ای که برای آن دیده شده است لازم است که در مسئله پژوهش هزینه کند و یک واحد تحقیق و توسعه داشته باشد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال 1378 یکی از طرح‌های پژوهشی مرکز تحقیقات کشاورزی که در ارتباط با کیفیت گونه‌های گیاهی تحقیق می‌کردند چیزی حدود 40 میلیون تومان اعتبار پژوهشی داشت اما این اعتبارات پژوهشی در سال‌های اخیر بشدت کاهش پیدا کرده است.
 
ابراهیمی عنوان کرد: مشکلاتی بر سر راه تحقیق و توسعه وجود دارد، در مجموعه تحقیقاتی کشاورزی کارهای بسیار خوبی انجام شده است و تحقیقات بسیار زیادی در این مجموعه انجام شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: امروز نتیجه 6 طرح تحقیقاتی مرکز تحقیقات کشاورزی چهارمحال و بختیاری اعلام می‌شود، این تحقیقات پیرامون دو محور اولویت‌دار برای این استان گیاهان دارویی و بهره‌وری آب در تولید گندم به عنوان یک کالای استراتژیک است.
 
انتهای پیام/1031ج
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۸ دی ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۳۴:۵۲

29 Dec 2021