۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۴۹۳۸۳
شهردار شهرکرد:

همه باید مروج آموزه‌های دینی باشیم

محمدتقی جاپلقی شهردار شهرکرد گفت: توجه به مسئله نماز، امر به معروف و نهی از منکر، عفاف و حجاب و رعایت حقوق شهروندی ازجمله موضوعات ضروری است که در شهرداری شهرکرد رعایت آن الزامی است.
همه باید مروج آموزه‌های دینی باشیم
به گزارش جهانبین نیوز ؛ محمدتقی جاپلقی شهردار شهرکرد در جلسه شوراهای چهارگانه شهرداری ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه بر ضرورت توجه به امر عفاف و حجاب توسط کارکنان شهرداری تاکید و اظهارداشت: عفاف و حجاب و ترویج فرهنگ آن یک مساله عمومی است و همه کارکنان شهرداری رعایت آن را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه افراد بی‌حجاب و بدحجاب حریم امنیت عمومی را خدشه‌دار می‌کنند، افزود: مسئله امر به معروف و نهی از منکر برای افراد خاصی نیست و باید همه خود را در جامعه مسئول بدانیم و نسبت به رعایت و توجه به موضوع نماز، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و حقوق شهروندی اهتمام ورزیم.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه در اجرای فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر، مخاطب شناسی را سرلوحه فعالیت خود قرار دهیم، خاطرنشان کرد: باید فرهنگ فکری، ذهنی و دینی داشته باشیم و امر به معروف را با گفتار و رفتارخوب ترویج و عملیاتی کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین مختاری امام جماعت شهرداری شهرکرد نیز در ادامه جلسه بیان کرد: لغو جلسات در زمان برگزاری نماز جماعت یکی از اقدامات خوب شهرداری بوده و خوشبختانه شاهد حضور حداکثری کارکنان در صفوف نماز می‌باشیم که با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی فریضه نماز را به جای می‌آورند.

وی اقدامات شوراهای چهارگانه شهرداری را در رابطه با نماز، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و حقوق شهروندی بسيار سازنده و قابل توجه ارزيابي کرد و گفت: شهرداري شهرکرد توانسته در اين راستا گام‌هاي بلندي بردارد و با سرلوحه قراردادن دیدگاه‌های رهبری، مباحث خدمت‌رسانی و تکریم بیش از پیش ارباب‌رجوع در برنامه‌های خود اقدامات چشمگيري را انجام دهد.

اکبر ایازی مدیر ارتباطات شهرداری شهرکرد در ادامه جلسه با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی و دینی ما قطعا باید نماز و رعایت حجاب و عفت در جایگاه شایسته خود قرار گیرد، تصریح کرد: همه ما وظیفه داریم حرمت‌‌ها و ارزش‌‌های دینی و فرهنگی را پاس بداریم و اجازه ندهیم در اعتلا و ارتقای مبانی دینی و ارزشی کمترین خلأ به وجود آید.

وی یکی از بزرگ‌ترین معروف‌ها در شهرداری شهرکرد را افزایش کارایی نظام مدیریت شهری دانست و افزود: شخص شهردار هم دغدغه افزایش سطح کارایی معاونت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه مدیریت شهری را دارد چراکه شهرداری به ‌واسطه توانایی و ظرفیت ویژه‌ای که در اختیار دارد، می‌تواند تاثیر و نقش فوق‌العاده‌ای در عمل به واجب امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر داشته باشد.

ایازی با بیان اینکه در شهرداری شهرکرد برای رعایت حقوق شهروندی تلاش زیادی شده و می‌شود، بیان کرد: نظافت کوچه‌ها و معابر، رسیدگی منصفانه به مسائل مربوط به شهرسازی و ساختمان‌سازی، ایجاد تسهیل در رفت و آمد و ارتقاء رفاه شهروندان در همه زمینه‌ها ازجمله مواردی است که شهرداری در راه نیل به حقوق شهروندی ایفا می‌کند.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۰

ساعت:

۰۹:۰۵:۰۸

20 Dec 2021