۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۴۸۷۴۴
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری؛

رشته‌های صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ظرفیت مطلوبی برای اشتغال‌زایی دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در این استان ظرفیت مطلوبی برای افزایش اشتغال‌زایی دارد.
رشته‌های صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ظرفیت مطلوبی برای اشتغال‌زایی دارد
مهرداد جوادی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در این استان ظرفیت مطلوبی برای افزایش اشتغال‌زایی دارد.

وی افزود: برای ایجاد اشتغال در حوزه صنایع‌دستی می‌توان با کمترین میزان سرمایه‌گذاری، بیشترین اشتغال‌زایی را ایجاد کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: کاهش نرخ بیکاری، رونق اقتصادی، بهبود وضعیت معیشت خانوارها، جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها از مهم‌ترین مزیت‌های فعالیت در حوزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود.

جوادی تصریح کرد: تنوع در رشته‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی چهارمحال و بختیاری باعث شده تا متقاضیان فعالیت در این حوزه بتوانند در انتخاب رشته موردنظر خود راحت‌تر باشند.

وی یادآور شد: در نیمه نخست امسال 904 پروانه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در چهارمحال و بختیاری صادر و تمدید شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: هم‌اکنون چهارمحال و بختیاری افزون بر ۱۲ هزار هنرمند در 52 رشته صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهری، روستایی و عشایری دارد که از این تعداد پنج هزار و ۵۰۰ هزار نفر در فصل‌های مختلف سال فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۰۹:۴۷

3 Oct 2021