۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
کد مطلب : ۴۷۶۸۵
در چهارمحال و بختیاری مطرح شد

عضویت بیش از یک‌میلیون نفر در نظام صنفی کشاورزی

معاون دفتر ساماندهی و صنوف تشکل‌های مردم‌نهاد سازمان تعاون روستایی کشور گفت: در نظام صنفی کشاورزی در حال حاضر بیش از یک‌میلیون 200 هزار نفر عضو وجود دارد.
عضویت بیش از یک‌میلیون نفر در نظام صنفی کشاورزی
به گزارش جهانبین نیوز؛ مرتضی ادیب معاون دفتر ساماندهی و صنوف تشکل‌های مردم‌نهاد سازمان تعاون روستایی کشور در کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در نظام صنفی کشاورزی در حال حاضر بیش از یک‌میلیون 200 هزار نفر عضو وجود دارد.

وی افزود: این تعداد از اعضای نظام صنفی در 453 شهرستان و استان بوده و از این تعداد بیش از یک‌میلیون نفر دارای پروانه فعالیت معتبر هستند.

معاون دفتر ساماندهی و صنوف تشکل‌های مردم‌نهاد سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور ادامه داد: یکی از اهداف تشکیل این جلسه استقرار ساختار جدید نظام صنفی بود، که قرار است دوره گذاری از نظام صنفی شهرستان، استان و شورای مرکزی به اتحادیه‌های صنفی هفتگانه در هفت رشته باشد.

ادیب عنوان کرد: از مجموع هیأت مدیره این اتحادیه‌ها، اتاق کشاورزی شهرستان شکل می‌گیرد و درنهایت از نمایندگان اتاق کشاورزی شهرستان‌ها اتاق کشاورزی ایران تشکیل خواهد شد.

وی تصریح کرد: در ساختار دولتی، حوزه نظارت مطرح می‌شود و قرار است هیأت عالی نظارت بر اصناف کشاورزی با حضور هفت وزیر دادگستری، کشور، صمت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیرو، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اتاق بازرگانی، هیأت رئیسه اتاق کشاورزی ایران و با ریاست وزیر جهاد کشاورزی شکل ‌گیرد که مسؤولیت هماهنگی، برنامه‌ریزی و تعامل با اتحادیه‌های کشاورزی را به عهده خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: متناظر با این هیأت نظارت در شهرستان‌ها نیز تشکیل خواهد شد.

معاون دفتر ساماندهی و صنوف تشکل‌های مردم‌نهاد سازمان تعاون روستایی کشور اضافه کرد: رکن اصلی این اتحادیه‌ها تخصصی شدن کار و فعالیت نظام‌های صنفی در شهرستان‌ها و استان‌ها است.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۰:۲۷:۵۱

30 May 2021