۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
کد مطلب : ۴۷۶۲۰
در چهارمحال و بختیاری رخ داد

اخراج سرمایه‌گذار از شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی

در چهارمحال و بختیاری به‌جای پهن کردن فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذار قالی سلیمان زیر پای آن‌ها پهن شده تا به دلیل شرایط سخت، بعضاً رفتارهای سلیقه‌ای و بروکراسی شدید اداری که در این استان حاکم است آن‌ها فرار را برقرار ترجیح دهند.
اخراج سرمایه‌گذار از شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی
به گزارش جهانبین نیوز؛ شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اتاق بازرگانی این استان برگزار شد.

این شورا با بررسی 17 دستور جلسه که عمدتاً تکراری بودند برگزار شد.

یکی از مصوباتی که در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی مطرح شد، فرایند اداری برای واگذاری 200 هکتار از اراضی موردنیاز فاز اول احداث شهرک صنعتی شهرستان خانمیرزا از طریق بخش خصوصی به مدیریت آقای شیاسی بود.

این طرح در جلسه مطرح شد و باز هم برخی قوانین دست و پا گیر برای آن مطرح شد.

متولی این طرح مصطفی شیاسی است که بعد از بیان طرح وی در جلسه اجازه صحبت گرفت، وی در توضیح طرح خود اظهار کرد: تصمیم گرفته شد تا در منطقه خانمیرزا یک شهرک صنعتی خصوصی برای اولین بار احداث شود که برای حدود 8 هزار نفر شغل ایجاد می‌کند.

توضیحات مصطفی شیاسی با پاسخ به سؤال استاندار چهارمحال و بختیاری که پرسید چرا با مقدار زمین اولیه به کار خود ادامه نمی‌دهید، ادامه پیدا کرد، که گفت: زمین اولیه که برای اجرای این طرح اختصاص پیدا کرد 200 هکتار بود که به دو قسمت تقسیم شد.

متولی اجرای طرح شهرک خصوصی خانمیرزا ادامه داد: آن‌قدر در اجرای این طرح اذیت شدم که نامه‌ای به معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری ارسال و انصراف خودم از این طرح را اعلام کردم.

وی عنوان کرد: امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری آن‌قدر مساحت زمین را کم و زیاد کرد که مساحت واقعی زمین اصلا مشخص نیست و امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی این استان از همان ابتدا هر بهانه‌ای که می‌توانست آورد تا این کار انجام نشود.

زمانی که مصطفی شیاسی این موضوع را که در واگذاری زمین جهت اجرای شهرک صنعتی خصوصی به‌نوعی سنگ‌اندازی می‌شود را مطرح کرد، استاندار این استان نیز با تأکید بر این موضوع گفت: امور اراضی که همیشه ساز ناکوک می‌زند."

شیاسی ادامه داد: بعدازاین دست به دامان سازمان محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری شدیم تا مشکل اجرای این شهرک حل شود.

وی خاطرنشان کرد: هنوز خود من هم نمی‌دانم قرار است چند هکتار زمین برای اجرای این شهرک صنعتی اختصاص داده شود.

شیاسی تصریح کرد: اگر بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی را بررسی کنیم خواهیم دید همه تأکید ایشان بر اشتغال و تولید است.

متولی اجرای طرح شهرک خصوصی خانمیرزا اضافه کرد: من نمی‌دانم مشکل در این استان چیست؟ ضمانت اجرای مصوبات جلساتی همچون شورای گفت‌وگوی بخش خصوصی و دولت و دیگر جلسات چه چیزی است؟

زمانی که بحث به اینجا رسید استاندار چهارمحال و بختیاری مصطفی شیاسی متولی اجرای طرح شهرک خصوصی خانمیرزا را به شیوه اجرای مصوبات و برخورد برخی کارکنان دستگاه‌های اداری مربوط به طرح خود اعتراض داشت، مقابل همه اعضای شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از جلسه بیرون کرد و با لحنی که شایسته جلسه، اعضا و همچنین سرمایه‌گذار نبود گفت تا  میکروفن را از وی گرفته و او را بیرون کنند.

بعدازاین مصطفی شیاسی گفت: متأسفانه ظاهراً من اشتباه آمده‌ام من یک سرمایه‌گذار هستم که قصد سرمایه‌گذاری دارم، من سه سال است که به دنبال اجرای این شهرک صنعتی هستم و هزینه می‌دهم.

وی در انتهای صحبت‌های خود گفت: ان شاالله که این سه ماه زودتر تمام شود و مردم راحت شوند.

در انتهای این جلسه نیز تصمیم بر آن شد که چون سرمایه‌گذار به روند اعطای مالکیت اراضی جهت ایجاد شهرک صنعتی اعتراض کرد اهلیت لازم برای سرمایه‌گذاری را ندارد و اجرای این شهرک به شرکت شهرک‌های صنعتی چهارمحال و بختیاری واگذار شد.

به گزارش جهانبین نیوز؛ چهارمحال  و بختیاری سال‌ها است که در زمره استان‌های ضعیف کشور به لحاظ اقتصاد، صنعت و اشتغال قرار دارد.

اکثر سرمایه‌گذارانی که به این استان می‌آیند از قوانین وحشتناک و دست و پا گیر این استان شکایت دارند.

سرمایه‌گذاری در این چهارمحال و بختیاری آن‌قدر ضعیف است که علی کامیار دادستان دیوان محاسبات اداری کشوری در سفر به این استان به آن اذعان کرده، و گفت: این موضوع قابل‌قبول نیست که نرخ بیکاری در استانی که ظرفیت بالایی در بخش آب و کشاورزی دارد، ۷ درصد بیشتر از متوسط کشوری باشد، طی دو سال گذشته هیچ سرمایه‌گذاری خارجی در این استان صورت نگرفته، درست است که تحریم‌ها زیاد شده اما هنر مدیر این است که در تحریم‌ها و سختی‌ها عملکرد خوبی داشته باشد."

برخورد امروز مسؤولان تراز اول استان چهارمحال و بختیاری با سرمایه‌گذاری که سه سال است به دنبال اخذ مجوز برای ایجاد یک شهرک صنعتی خصوصی آن برای اولین بار در این استان است و بیرون کردن وی از جلسه تنها نمونه‌ای از خروار بود.

در چهارمحال و بختیاری به‌جای پهن کردن فرش قرمز زیر پای سرمایه‌گذار قالی سلیمان زیر پای آن‌ها پهن شده تا به دلیل شرایط سخت، بعضاً رفتارهای سلیقه‌ای و بروکراسی شدید اداری که در این استان حاکم است باعث شده تا سرمایه‌گذار فرار را برقرار ترجیح دهد.

مصطفی شیاسی و داستان سرمایه‌گذاری وی برای ایجاد یک شهرک صنعتی خصوصی اولین نبود و وضعیت نامناسب اقتصادی و شاخص‌های توسعه‌ای این استان گواه این مدعا است.

انتهای پیام/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۳۷:۴۴

23 May 2021