۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۱۵
کد مطلب : ۴۷۶۱۸
معاون میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری:

ضربه ۲۰۰۰ میلیاردی کرونا به تاسیسات گردشگری چهارمحال و بختیاری/بیماری از بین نرود گردشگری سرپا نمی‌ماند

معاون میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه تصور نمی‌شد ویروس کرونا ریشه‌کن نخواهد شد و هر روز به یک شکل درمی‌آید، الان هم برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته اما اگر این روند ادامه یابد تاسیسات گردشگری نمی‌تواند سرپا بماند.
ضربه ۲۰۰۰ میلیاردی کرونا به تاسیسات گردشگری چهارمحال و بختیاری/بیماری از بین نرود گردشگری سرپا نمی‌ماند
فرجام سمیعی معاون گردشگری میراث ‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: بسیاری از برنامه‌های گردشگری که داشتیم به دلیل بیماری کرونا مختل شد، اما برنامه‌ریزی‌هایی داریم که از این به بعد بتوانیم تأسیسات گردشگری را تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: گردشگری این استان از نظر طبیعت‌گردی جایگاه خوبی دارد و به سبب طبیعت خوب و شرایط جوی مناسب یکی از پنج استان اول کشور هستیم.

سمیعی با اشاره به اینکه یکی دو سال گذشته توانستیم زیرساخت‌های گردشگری را در حد قابل قبولی تقویت کنیم اضافه کرد: این موضوع می‌تواند در تقویت گردشگری تاثیر بسزایی داشته باشد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری به همه‌گیری بیماری کرونا در دنیا و ایران و کم شدن مسافرت‌ها، بازدید از اماکن دیدنی و موزه‌ها و... اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه کرونا اثرات بسیاری بر شغل‌ها و صنایع مختلف کشور داشته است اما بیشترین آسیب را به تاسیسات گردشگری وارد کرد و به جرات می‌توان گفت این تاسیسات از مرحله آسیب هم گذشته و درحال تخریب است.

وی بیان داشت: زمانی که گردشگری وجود نداشته باشد و تاسیسات گردشگری هم با این هزینه‌های بالا خصوصا در مورد افرادی که تاسیسات نوپایی داشته و از تسهیلات برای پیش‌برد اهداف خود بهره گرفته بودند خسارات بسیاری متحمل شده و با مشکلات بسیاری در بحث کرونا، تورم و تسهیلات بانکی مواجه شدند که جبران‌ناپذیر است.

سمیعی  با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه صورت گرفته اما حتی برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت هم نمی‌تواند چندان تاثیرگذار باشد و نتوانست راه به جایی ببرد، اضافه کرد: برنامه‌های کوتاه‌مدت در ستاد ملی کرونا مطرح شد اما کسی نمی‌دانست که این بیماری تا این حد ادامه‌دار خواهد شد و گردشگری را تا این اندازه تحت تاثیر قرار می‌دهد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برنامه‌های یک‌ساله تدارک دیده شد و در بحث امکان و بازپرداخت تسهیلات بانکی، پرداخت بیمه، در بحث هزینه‌های آب و برق و گاز و هزینه‌های مالیاتی تا پایان سال ۹۹ حمایت‌هایی از فعالان این عرصه شد و از تسهیلات بنگاه‌محور با کارمزد ۱۲ درصد با برنامه یک‌ساله از ابتدای سال ۹۹ تا پایان سال برای تسهیلات گردشگری درنظر گرفته شد.

وی افزود: متاسفانه تصور نمی‌شد ویروس کرونا ریشه‌کن نخواهد شد و هر روز به یک شکل درمی‌آید، الان هم برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته اما اگر این روند ادامه یابد تاسیسات گردشگری نمی‌تواند سرپا بماند.

سمیعی یادآور شد: با این حال پیگیری معافیت‌های مالیاتی، عوارض و مقررات تاثیرگذار بر گردشگری، برگزاری دوره‌های توسعه مهارت در دوران پساکرونا، تسهیل بازاریابی و بهبود بازار کار در استان و شهرستان‌ها صورت گرفته اما با وجود این بیماری برنامه‌ها منتفی می‌شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به دوران بعد از کرونا و معرفی جاذبه‌های استان ادامه داد: بازاریابی و معرفی قابلیت‌های گردشگری در برنامه‌ها بنابر شرایط خاص هر شهرستان آورده شده است که با کمک ادارات مربوطه در جذب گردشگران خصوصا در بحث جشتواره‌ها و اجرای موسیقی محلی اقداماتی خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: اگر کرونا از بین برود و بخش خصوصی همکاری لازم را داشته باشد، برنامه‌هایی اجرا خواهد شد که بخشی از ضرر و زیان یک سال گذشته که بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است جبران و نیروهای شاغل در این تاسیسات باقی بماند.

سمیعی با اشاره به پیشنهادات ستاد کرونا درخصوص امهال تسهیلات تا مهرماه گفت: مکاتبات لازم در این زمینه با بانک‌های عامل و دستگاه‌های مرتبط انجام شده که تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۰ امسال تسهیلات باقی بماند و ادامه یا عدم ادامه این وضعیت بستگی به کرونا دارد تصریح کرد: فعالان تأسیسات گردشگری آسیب‌های بسیاری دیدند اما با این وجود اشتغال افراد را نگه داشتند.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۵۳:۰۷

24 May 2021