۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۴۷۵۷۱
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد

اختصاص بیش از 3000 میلیارد تومان اعتبار جهت رفع تنش‌های آبی در کشور

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه تنش آبی یکی از نگرانی‌های موجود در کشور است، گفت: اعتباری بالغ‌بر 3 هزار و 220 میلیارد تومان برای رفع تنش آبی به‌ویژه آب شرب در کشور اختصاص داده شده است.
اختصاص بیش از 3000 میلیارد تومان اعتبار جهت رفع تنش‌های آبی در کشور
به گزارش جهانبین نیوز؛ اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: تغییر اقلیم در کشور واقعیتی است که باید آن را بپذیریم.

وی افزود: در بارندگی‌های سال 98 تعداد 250 سد و 67 تالاب خشک و کم آب در کشور آبگیری شد، همچنین طی همین بارندگی‌ها سدهای کم آب کشور بالای 70 درصد آبگیری شدند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه تنش آبی یکی از نگرانی‌های موجود در کشور است، افزود: اعتباری بالغ‌بر 3 هزار و 220 میلیارد تومان برای رفع تنش آبی به‌ویژه آب شرب در کشور اختصاص داده شده است.

نجار ادامه داد: اعتبار ذکر شده با توجه به میزان تنش آبی که در نقاط مختلف کشور وجود داشت تقسیم شد، با توجه به شرایط ویژه‌ای که این روزها به دلیل وجود خشکسالی در کشور به وجود آمده است به نظر می‌رسد باید 2 هزار میلیارد تومان دیگر نیز به این معضل اختصاص یابد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 6 هزار میلیارد تومان جهت استمهال اجرای بند خ ماده 33 در اختیار بانک‌ها قرار گرفت، عنوان کرد: در همین راستا مقرر شد امسال نیز 2 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شود، این اعتبارات برش استانی نیز خواهد داشت و تا پایان سال زراعی 1400 پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خاطرنشان کرد: 3 هزار میلیارد تومان اعتبار برای صندوق توسعه بیمه کشاورزان در نظر گرفته شده است.

نجار اضافه کرد: به بحث عشایر نیز توجه شده است لذا 200 میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک برای توسعه زیرساخت‌های عشایری در نظر گرفته شد و 200 میلیارد تومان نیز به بحث بیمه عشایر اختصاص داده شد.

وی یادآور شد: تصمیم بر آن شد تا یک‌میلیون رأس دام از دامداران به‌ویژه دامداران سطوح پایین‌تر خریداری شود تا بخشی از مشکلات این بخش رفع شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: طیور به‌صورت کامل بیمه هستند و در صورت بروز حادثه برای واحدهای پرورش طیور که فاقد بیمه است هیچ‌گونه خسارتی به آن‌ها پرداخت نخواهد شد.

نجار افزود: اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع بر عهده وزارت جهاد کشاورزی و نیروهای مسلح است.

وی تأکید کرد: از تاریخ یکم فروردین‌ماه امسال همه خانه‌هایی که برق دارند اجباراً باید بیمه شوند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با تأکید بر اینکه با توجه به امکاناتی که وزارت نفت دارد باید در خصوص خط انتقال نفت و خسارت‌هایی که در چهارمحال و بختیاری ایجاد کرده است پاسخگو باشد، عنوان کرد: در هنگام حوادث باید از تمام ظرفیت کشور استفاده شود تا کمترین میزان خسارت به بار بیاید.

نجار خاطرنشان کرد: درمجموع 18 میلیارد تومان از محل اعتبارات تنش آبی به استان چهارمحال و بختیاری اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/1031ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۱۳:۲۱:۲۸

18 May 2021