۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱
کد مطلب : ۴۴۴۶۱
مدير جهاد كشاورزي شهرستان شهركرد خبر داد

پرورش شتر داشتي در شهرستان شهركرد

مدير جهاد كشاورزي شهرستان شهركرد گفت: از آنجایی که تعداد متقاضيان پرورش شتر داشتي در شهرستان شهركرد رو به افزايش است پرورش این شتر در شهرکرد رونق می‌یابد.
پرورش شتر داشتي در شهرستان شهركرد
 فرهاد رفيعي مدير جهاد كشاورزي شهرستان شهركرد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: به منظور بررسي كليه قوانين و ضوابط نظام دامپروري، كارشناسان اين مديريت از طرح‌هاي متقاضيان احداث واحد صنعتي پرورش شتر داشتي بازديد كردند.

وی افزود: تعداد متقاضيان پرورش شتر داشتي در شهرستان چهار مورد با ظرفيت 500 نفر شتر مي‌باشد كه در شهر هاروني، شهر كيان، شهركرد و روستاي دستگرد امام‌زاده واقع شده‌اند.

رفیعی خاطرنشان کرد: در بازديدهاي انجام شده مواردي از قبيل رعايت فاصله مجاز با واحدهاي دامپروري فعال و تأسيسات عمومي و آموزشي، فاصله با جاده اصلي شهري و روستايي، تناسب مساحت محل پيشنهادي با ظرفيت طرح، زراعي نبودن خاك محل طرح و... بررسي مي‌شود.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان شهركرد ادامه داد: پرورش شتر داشتي تنوع در سبد غذايي مردم، افزايش بهره‌وري و درآمدزايي در مناطق مستعد را به همراه دارد.

شايان ذكر است شتر حيواني كم توقع و مقاوم به بيماري‌هاست كه با استفاده از آب كمتر و علوفه خشبي قابل پرورش است. در پرورش شتر مي‌توان از گوشت، شير، پشم و پوست آن استفاده كرد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساعت:

۱۲:۴۲:۵۶

3 May 2020