۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۴۴۳۵۵
در سال 98

180 رقبه از موقوفات چهارمحال و بختیاری سنددار شدند

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اوقاف چهارمحال و بختیاری از اخذ سند مالکیت 180 رقبه از موقوفات در این استان خبر داد.
180 رقبه از موقوفات چهارمحال و بختیاری سنددار شدند
باباجان رئیسی رئیس اداره حقوقی و ثبتی اوقاف چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با بیان اینکه اولویت اوقاف با سنددار کردن اراضی موقوفات است، اظهار کرد: سنددار کردن اراضی وقفی موجب تثبیت مالکیت وقف و جلوگیری از هرگونه تعرض به موقوفه می‌شود.

وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد واحد حقوقی ثبتی در سال 98 بیان داشت: تکمیل و نهایی‌سازی اطلاعات ثبتی در سامانه جامع موقوفات به تعداد 200 سند، تکمیل و نهایی‌سازی اطلاعات حقوقی رد سامانه به تعداد 25 پرونده، سنددار شدن 180 رقبه، تعیین تکلیف پرونده‌های منابع طبیعی 6 مورد، تعیین تکلیف پرونده‌های دعاوی 15 رای اخذ شده، تبدیل 10 سند دفترچه‌ای به تک‌برگی، و... انجام گرفت.

رئیس اداره حقوقی و ثبتی اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: در بخش اجارات بالغ بر 346 رقبه متصرفی منفعتی وجود دارد که با به روزرسانی اسناد اجاره منقضی شده و رساندن نرخ اجاره مطابق نرخ عادله روزو تنظیم وتجدید قراردادها، برای 84 موقوفه قرارداد جدید تنظیم و برای262 موقوفه قرارداد اجاره تجدید شده است.

رئیسی خاطرنشان کرد: ازجمله فعالیت‌های اجرایی دیگر در سال گذشته می‌توان به شناسایی رقبات کم‌درآمد یا فاقد درآمد، و برنامه‌ریزی برای افزایش و رشد عواید آنان اشاره کرد.

وی افزود: به‌روزرسانی اجاره‌بهای موقوفات یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ اوقاف استان در سال گذشته بوده که در این زمینه اقدامات خوبی انجام‌ گرفت و تلاش داریم تا این مسیر را به انتها برسانیم و شاهد آن باشیم تا موقوفه‌ای که اجاره آن پایین‌تر از میزان واقعی باشد در استان نداشته باشیم و این مهم مستلزم همراهی و همکاری متولیان، مستاجرین و برخی از دستگاه‌های اجرایی خصوصا کارشناسان دادگستری می باشد.
 
انتهای پیام/1026ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساعت:

۰۸:۳۵:۱۰

21 Apr 2020