۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۴۱۵۱۶
مدیر کل منابع طبیعی چهارمحال و بختیاری :

آغاز توزیع یک میلیون و 100 نهال در هفته منابع طبیعی در سال جاری

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری از آغاز توزیع یک میلیون و 100 نهال در هفته منابع طبیعی در سال جاری خبر داد.
آغاز توزیع یک میلیون و 100 نهال در هفته منابع طبیعی در سال جاری
به گزارش جهانبین نیوز ؛ علی محمدی‌مقدم 15 اسفندماه در همایش هفته منابع طبیعی، با اشاره به توزیع نهال ها در استان توسط منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و بخش خصوصی اظهار کرد: حفاظت از منابع طبیعی ملزم فرهنگ سازی و عزمی عمومی توسط آحاد مردم و دستگاه های متولی است.

محمدی‌مقدم یکی از عوامل شتاب توسعه استان را  منابع طبیعی استان دانست و گفت:  86 درصد از مساحت استان را منابع طبیعی تشکیل داده است.

وی یادآور شد:  47 درصد از مساحت منابع طبیعی به بخش کشاورزی اختصاص داده شده و این امر موجب توسعه کشاورزی و تداوم صنعت  در استان خواهد شد.

محمدی‌مقدم با اشاره به اینگه گردشگری یک پتانسیل برای استان است، خاطرنشان کرد: گردشگری ملزم به وجود چشمه‌سارها و طبیعت زیبا است.

وی در ادامه بیان کرد: حفاظت مطلوب  از منابع طبیعی همراه با نگاه زیست محیطی ، توسعه پایدار را برای استان در پی دارد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان  یکی از راهکارهایی کمک در تامین آب را توجه به حوزه  آبخیزداری دانست و گفت:  مقام معظم رهبری طی سال جاری، 200 میلیون دلار معادل هفت هزار میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری اختصاص دادند.

محمدی‌مقدم خاطرنشان کرد: امسال طرح <<هر مدرسه یک نهالستان>> با همکاری آموزش و پرورش اجرا شد و دانش‌آموزان نهال‌هایی را کاشتند که در انتهای سال این نهال‌ها توسط اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان از آنان خریداری شد.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: اعتبار سه هزار میلیارد تومان برای استمحال خسارت‌دیدگان بخش کشاورزی در حال پیگیری است.

 ذبیح‌الله غریب، رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری  در ادامه این همایش، با اشاره به سختی های ایجاد شده  توسط تحریم های حاکم بر دولت، اظهار کرد: اکثر تمام روزنه‌هایی که در گذشته برای رفع نیازهای کشور وجود داشت، بسته شده اما بخش کشاورزی و تولید کنندگان توانستند تمام کمبودها و نیازها را برطرف کنند.

غریب وجود گرانی و شرایط خشکسالی را در سال جاری، موانع بسیاری برای کشاورزان دانست و گفت: با وجود این موانع و شرایط دشوار در نیازهای اساسی مردم کمبودی مشاهده نشد.

وی در  ادامه یادآور شد: با نگاه و توجه ویژه مقام معظم رهبری به بخش کشاورزی، پروژه‌های آبخیزداری در تمام استان اجرا شده است.
 
وی با اشاره به اینکه  چهارمحال و بختیاری پتانسیل رونق صنعت زنبورداری را دارد، تصریح کرد: امید است که مساعدت های لازم توسط بهره برداران   برای جایگزین کردن پرورش زنبور عسل به جای پرورش دام در استان شکل بگیرد.

انتهای پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۵۸:۲۴

27 Dec 2019