۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
کد مطلب : ۳۶۹۲۹
ائمه جمعه در چهارمحال و بختیاری:

دشمني آمريکا تمامي ندارد/تنها راه، ايستادگي و مقابله است/ ۱۳آبان روز دشمن شناسی است

نماز عبادی سیاسی جمعه هم زمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری با حضور پرشور مردم برگزار شد، ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری ضمن دعوت مردم استان به تقوی الهی به بیان مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و... پرداختند.
دشمني آمريکا تمامي ندارد/تنها راه، ايستادگي و مقابله است/ ۱۳آبان روز دشمن شناسی است
به نقل از جهانبین نیوز؛ نماز عبادی سیاسی جمعه هم زمان با سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری با حضور پرشور مردم برگزار شد، ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری ضمن دعوت مردم استان به تقوی الهی به بیان مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، دینی و... پرداختند.

امام جمعه موقت کوهرنگ:

دشمن به دنبال ضربه زدن به اعتقادات جوانان و نوجوانان در رسانه و فضای مجازی است

حجت الاسلام روح الله سلیمانی امام جمعه موقت کوهرنگ در خطبه های نماز جمعه ۱۲ آبان ماه ۹۶ شهر چلگرد گفت: با وجود جنگ نرم دشمن و هجمه سنگین فرهنگی، بهترین خدمت کار فرهنگی است، دشمن به دنبال ضربه زدن به اعتقادات جوانان و نوجوانان در رسانه و فضای مجازی است.

وی گفت: با توجه به اینکه امروزه در جامعه فضای مجازی ایجاد شده است؛ بنابراین می طلبد روحانیت و طلاب در این راستا همت مضاعفی از خود نشان دهند.

حجت الاسلام سلیمانی بیان کرد: ایجاد فضای مجازی در جامعه از یک طرف فرصت و از طرفی تهدیدی برای نسل جوان امروزی ما است.

سلیمانی تاکید بر «تقویت روحیات انقلابی گری در جوانان» را مهمترین محور بیانات اخیر رهبر انقلاب دانست و گفت: جوان باید روحیه انقلابی گری خود را حفظ کند و مسئولین کشور جوانان انقلابی را مورد تقدیر قرار دهند.

خطیب موقت کوهرنگ با تأکید بر اینکه دشمن برای نسل آینده کشور و نفوذ در فرهنگ جوان ما هرلحظه در حال مبارزه است گفت: این دشمن تفنگش قابل‌رؤیت نیست و آرام در حال جنگ است.

وی تصریح کرد: حمله دشمن با پیشرفت تکنولوژی و علم روز به‌صورت مجازی و جنگ نرم است و نسل جوان ما را دچار مشکلاتی همچون اعتیاد و خودکشی و غیره کرده استع حضور پرشور در مساجد و تقویت روحیه انقلابی گری راه‌حل خنثی کردن این جنگ نرم دشمن است.

حجت الاسلامی سلیمانی با اشاره به راهپیمایی روز اربعین گفت: برای هر مسلمان و عاشق اهل بیت (ع) آرزو و توفیقی است که در روز اربعین به زیارت کربلا مشرف شود.

وی بیان داشت: راهپیمایی ایام اربعین بزرگترین همایش جهان اسلام است که هر ساله با شکوه تمام برگزار می‌شود.

امام جمعه موقت کوهرنگ با اشاره به سخنان سخیف، زشت، ابلهانه، آشفته و سراسر غیرواقعی اخیر رئیس جمهور امریکا تأکید کردند: این سخنان ناشی از قدرت نبود، بلکه ناشی از عصبانیت و درماندگی است زیرا امریکایی‌ها از اینکه نقشه‌های چندین ساله آنها در منطقه غرب آسیا، با حضور مؤثر جمهوری اسلامی ایران، نقش بر آب شده است، به شدت ناراحت و عصبانی هستند.

امام جمعه شهرستان بن:

۱۳آبان روز دشمن شناسی است/هنوز هم آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند

حجت السلام سید حسن میرافضلی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت به تقوایی الهی گفت: برای زکات تعابیر مختلفی بیان شده است،دور کننده بلا از جامعه، زمینه ساز برای نزول رحمت و برکت اللهی، زکات پراز اسلام است.

وی بیان داشت: خداوند در هر جایی فرموده است که نماز را به پا دارید فرموده زکات را هم پرداخت کنید مومنی که اهل نماز باشد ولی زکات ندهد نمازش هم مورد قبول نخواهد شد و این دو از نشانه های مومن است.

خطیب نماز جمعه بن افزود: امام صادق علیه السلام در حدیثی ارزشمند می فرمایند سارقان بر سه دسته هستند، کسانی که زکات پرداخت نکنند،کسانی که مهر زنان را پرداخت نکنند و کسانی که قرض می گیرند ولی نیت پرداختن آن را ندارند.

میرافضلی گفت: در بحث زکات این نکته وجود دارد که اگر پدر و مادری از شرایط مالی خوبی برخوردار هستند باید فرزندانش را هم کمک کنند و آنها را به حال خود رها نکنند و همچنین بلعکس اگر فرزندی از شرایط مالی خوبی برخوردار است باید پدر و مادر خود را نیز حمایت بکند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار پرشور هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان، نسل جوان را پیشرو و پیشرانِ جامعه خواندند و تأکید کردند: این نسل خوش‌استعداد و خوش‌فهم، بی‌تردید ایران عزیز را با عبور از موانع و سختی‌ها به نقطه‌ی مطلوب خواهد رساند؛ البته تحقق این هدف درخشان، نیازمند «شناخت دشمن اصلی و خبیث ملت ایران یعنی آمریکا»، «علم‌آموزی و کار و تلاش» و «تقویت ارتباط با پروردگار» است.

وی بیان داشت: در این دیدار که در آستانه‌ یوم‌الله ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی برگزار شد، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تجلیل از شور جوانی و قدرت تحلیل نسل جوان افزودند: طبیعت جوان، تحرک و پیشروی است اما این خصوصیت در کشور ما به سنّ نوجوانی نیز رسیده است.

خطیب نماز جمعه گفت: رهبر انقلاب اسلامی در تبیین ضرورت دشمن‌شناسی به‌عنوان شرط اصلی تداوم مسیر تحقق اهداف نظام و ملت خاطرنشان کردند: آمریکا به‌معنای واقعی کلمه، دشمن خبیث و اصلی است و این حقیقت نه از سر تعصب و نگاه بدبینانه بلکه ناشی از تجربه، فهم درست مسائل و دیدن واقعیات میدان است.

وی اضافه کرد: امسال ۱۳ آبان جایگاه دیگری دارد، با توجه به یاوه‌گویی‌های جاهلانه ترامپ که نسبت به ایران و مردم ایران بی‌ادبی کرد اقتضا می‌کند که امسال به صورت پرشورتر برگزار شود و پاسخ مناسبی به این یاوه‌گویی‌ها داده شود.

میرافضلی با تاکید بر این نکته که در روز ۱۳ آبان تمامی مردم باید به صورت گسترده حضور یابند، گفت: همان‌گونه که امام راحل فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، باید در مقابل ظلم و استکبار بایستیم و همه مردم و مسئولین و دولت ما متحد و یک صدا بگویند که آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند و به این امر باور قلبی داشته باشند آمریکا بازهم خوار و ذلیل خواهد شد..

وی با بیان اینکه سیزدهم آبان بی‌تردید در تاریخ انقلاب اسلامی ایران نماد ملی مبارزه با استکبار جهانی است، افزود: این روز تاریخی روزی است که دانشجویان مسلمان و پیرو خط امام (ره) با هدف خنثی‌سازی همیشگی توطئه‌های آمریکای جنایتکار علیه ملت ایران، لانه جاسوسی این شیطان بزرگ را تسخیر کردند.

وی در ادامه با اشاره به نزدیک شدن مراسم اربعین افزود: اربعین عاشورا را زنده نگه داشت و عاشورا هم اسلام را در طول تاریخ بیمه کرد، مراسم اربعین بسیار بی‌نظیر است، امروز اربعین حسینی به عنوان گفتمان جهانی دینی مطرح است و بزرگ‌ترین اجتماع دینی دنیا است و مراسم شیعی و اسلامی نیست و تنها مربوط به ایران و عراق نیست، این مسئله کار به شیعه،سنی و مسلمان ندارد، همه فرقه‌های دیگر در این مراسم شرکت می‌کنند، این مراسم بزرگ می‌رود زمینه‌ساز قیام حضرت مهدی (عج) را فراهم کند.

امام جمعه سامان:

آمریکای بدعهد و منافق نباید برای ما جایگاه برقراری ارتباط باشد

حجت الاسلام علی اصغر عقیلی امام جمعه سامان در خطبه اول نماز جمعه این هفته ضمن سفارش خود و نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: یکی از ویژگی های هر شخص متقی این است که حال او در خوشی و ناخوشی یکسان باشد و این برای همه زمان ها یکسان است.

عقیلی با بیان اینکه این ویژیگی نه تنها در زمان امیرالمومنین بلکه در در زمان معاصر ما نیز افرادی وجود داشته است که چنین صفاتی را داشته باشد، اذعان داشت: ازجمله افرادی که چنین صفتی را داشته است امام خمینی رحمت الله علیه بیان فرمودند که نه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی دچار خودفریبی و غرور شد و نه در موقع شهادت فرزندشان دچار ناراحتی بیش از حد و نگرانی شد، امام حتی در دوران رحلت فرزندشان درس و بقیه ی کارهای خود را تعطیل نکرد.

عقیلی در ادامه به نمونه دیگر از افرادی که صفت "یکسان بودن حال در نزد غم و شادی" را داشتند به آیت الله مجتهدی اشاره کرد و بیان داشت: که در موقع صرف شام و مراسم دید و بازدید به فوت مادر میزبان هیچ اشاره ای نداشتند و در پایان مراسم گفتند که فردا در مراسم تشییع مادرشان شرکت کنند.

وی با بیان اینکه به جاست که یک تلنگری به خودمان بزنیم که حال ما در چنین مواقعی چگونه است و چرا باید امروزه در برخی جاها برای فوت یک شخص مراسم عقد و یا عرسی یک زوج ماه ها به تاخیر بیفتد، اذعان داشت: سومین نمونه از افرادی که حالشان به موقع غم و شادی یکسان است کسی نیست جزء میرزا جواد آقای ملکی تبریزی صاحب کتاب شریف المراقبات فرزندشان در روز غدیر به موقع اطعام روز غدیر در حوض آب خانه می افتد و دچار خفگی می شود، آیت الله ملکی موقع رفتن مهمان ها از آنان خواستند که در تدفین و تشییع و خاکسپاری فرزندم کمک کنید، بعضی از ماها اگر در روز غدیر چنین اتفاقی برایمان بیفتد ممکن است حتی با علی هم خداحافظی کنیم.

امام جمعه سامان با بیان اینکه در ثواب صبر کردن بر مصیبت به حدیثی اشاره و بیان داشت: هر کسی که بر مصیبت صبر کند خداوند سیصد درجه در نامه عملش می نویسد به طوری که بین هر درجه آن فاصله بین زمین و آسمان است.

حجت الاسلام و المسلمین علی اصغر عقیلی در ابتدای خطبه دوم به ۱۳ آبان اشاره کرد و گفت: در ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۵۸ دانشجویان لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و معلوم شد که برخی رجال داخل کشور از مزدوران آمریکا هستند.

عقیلی به بیان امام خمینی (ره) اشاره کرد که امام فرمودند این انقلاب از انقلاب اول هم مهم تر است چراکه اگر چنین اتفاقی نمی افتاد ممکن بود انقلاب ۱۳۵۷ هم از بین برود و بیان داشت: امام خمینی رحمت الله علیه در مواجهه با اقدام دانشجویان دستور به دستگیری عوامل امریکا دادند و حتی کوچکترین ترسی هم به خود راه ندادند.

وی در پایان به ضرورت مطالعه و بررسی اسناد زنده شده از لانه جاسوسی آمریکا اشاره و عنوان کرد: مومن طبق روایات نباید از یک سوراخ دو بار گزیده شود، آمریکایی که بدعهد است منافق است نباید برای ما جایگاه برقراری ارتباط باشد و امید داشته باشیم که برقراری ارتباط با آمریکا برای ما مایه پیشرفت است.

خطيب موقت نماز جمعه بروجن:

دشمني آمريکا تمامي ندارد/تنها راه، ايستادگي و مقابله است

حجت الاسلام سيد مسيح حسيني در خطبه هاي اين هفته نماز جمعه شهر بروجن با اشاره به يوم الله ۱۳ آبان گفت: اين روز به واسطه سه رخداد مهم‌تبعيد امام راحل به ترکيه، کشتار جمعي از دانش‌آموزان توسط رژيم طاغوت و تسخير لانه جاسوسي به‌عنوان روز مبارزه با استکبار جهاني نام گرفته است‌.

وي افزود: ملت ايران در اين روز انزجار خود را از استکبار اعلام مي کنند و با حضور حداکثري خود مشت محکمي بر دهان دشمنان اسلام مي زنند.

دشمني آمريکا تمامي ندارد

خطيب موقت نماز جمعه بروجن با اشاره به اين که جنايت ها و دشمني هاي آمريکا تمامي ندارد، گفت: همه مردم بايد در راهپيمايي ۱۳ آبان حضور يايند و انسجام و اتحاد خود را به نمايش بگذارند.

حجت الاسلام حسيني ضمن دعوت از عموم جامعه براي حضور در اين رهپيمايي، افزود: مردم بروجن با حضور باشکوه خود در اين راهپيمايي بار ديگر وحدت خود را به نمايش گذاشته و انزجار خود را از استکبار جهاني اعلام مي کنند.

تنها راه، ايستادگي و مقابله است

حسيني با اشاره به ديدار اخير دانش‌آموزان و دانشجويان با رهبر معظم انقلاب اسلامي، گفت: کوتاه آمدن در مقابل آمريکايي‌ها آنها را گستاخ مي‌کند بنابر اين تنها راه مقابله و ايستادگي است.

خطيب موقت نماز جمعه بروجن ضمن تاکيد بر اين که نبايد به آمريکا و نظام سلطه اعتماد کرد، گفت: نمونه آن در کودتاي ۲۸ مرداد سال ۳۲ و اعتماد مصدق به آمريکا اتفاق افتاد.

حجت الاسلام حسيني با اشاره به اينکه آمريکا جنايات بسياري را مرتکب شده است، تصريح کرد: مصدق براي مبارزه با انگليسي‌ها سراغ مذاکره با آمريکا رفت و به آنها اعتماد کرد اما همين آمريکايي‌ ها ضد او کودتا کردند.

اربعين حسيني مظهر اتحاد مسلمانان است

خطيب موقت نماز جمعه شهر بروجن در بخش ديگري از خطبه ها با اشاره به اربعين حسيني و حضور ميليوني عاشقان اباعبدالله گفت: پياده روي اربعين حسيني بي نظيرترين حرکت تاريخي است.

حجت الاسلام حسيني همچنين گفت: مراسم راهپيمايي اربعين حسيني بسيار ارزشمند و مظهر اتحاد و وحدت مسلمانان و شيعيان است که جامعه جهاني را حيرت زده مي کند.

امام جمعه اردل:

۱۳ آبان به دنیا ثابت می‌کنیم آمریکایی‌ها در چشم ملت ایران همچنان شیطان بزرگ هستند
حجت‌الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه اردل ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ۱۳ آبان را یادآور سه واقعه مهم تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۴۳، روز کشتار دانش آموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران در سال ۵۷ و روز دانش‌آموز و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ دانست و اظهار کرد: استکبار یعنی کبر ورزیدن و از ویژگی‌های مستکبران منفعت‌طلبی را می توان نام برد که مبنای تمام ظلم‌ها و ستم‌ها در انسان است.

بهرامی ویژگی دوم استکبار را جهان خواری، دست‌اندازی و تسلط بر امکانات موجود در سراسر دنیا، کسب سلطه جهانی و تصاحب ذخایر ملت‌ها عنوان و اضافه کرد: عقب نگه داشتن دیگر ملت‌ها یکی از روش‌های مهم استکبار است که برای ادامه حیات و بقاء خود ملت‌های دیگر را تضعیف و به استضعاف می‌کشانند.

امام جمعه اردل وابستگی دیگران به استکبار یک اصل در منطق مستکبران دانست و خاطرنشان کرد: ایستادگی و مقاومت راه مصونیت و نجات از چنگال مستکبران به تعبیر قرآن است.

وی با اشاره به بیانات روز گذشته رهبری معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نوجوانان اشاره و بیان داشت: رهبر معظم انلاب نسل جوان و نوجوان امروز را علی‌رغم همه توطئه‌ها و دشمنی‌های مستکبران و دشمنان آگاه و روشن‌بین نسبت به انقلاب و منافع انقلاب توصیف می‌کنند.

امام‌جمعه اردل با اشاره به راهپیمایی ۱۳ آبان این روز را روز بصیرت، صلابت، دشمن‌شناسی و... عنوان و تاکید کرد: فردا با حضور گسترده مردم همه خواهند فهمید که آمریکایی‌ها در چشم ملت ایران دشمن و همچنان شیطان بزرگ هستید.

بهرامی همایش عظیم پیاده‌روی اربعین را همچون اصل حادثه عاشورا دارای ابعاد گوناگون معرفی و خاطرنشان کرد: موجی که در عاشورای سال ۶۰ به راه افتاد و از آن نقطه آغاز شد با گذشت زمان بیشتر و پرقدرت‌تر به پیش می‌رود، این راهپیمایی گوشه‌ای از این موج است که به تدریج آینده بشریت را رقم می‌زند.

امام‌جمعه اردل اضافه کرد: یکی از موارد فوری در فرهنگ عمومی که باید به آن توجه شود ساماندهی مراسمات است تا بتوان فشار اقتصادی بر دوش خانواده‌ها راکم کرد، همچنین مسئله وقت مردم و نوع کیفیت برنامه‌ها هم مهم است در واقع اصلاح فرهنگ عمومی بدون پذیرش و همراهی عموم مردم امکان‌پذیر نیست چراکه به دلیل وضعیت زندگی‌ها و تغییر نسل‌ها چاره‌ای جز تغییر و اصلاح وجود ندارد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹

ساعت:

۱۲:۱۲:۰۹

15 Apr 2020