۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
کد مطلب : ۲۶۴۵۸

سوءاستفاده‌هایی که شیرینی خدمات بانک الکترونیک را در کام مردم تلخ می‌کند

مردم باید با آگاهی از تهدیدات در زمینه استفاده از دستگاه‌هاي خود پرداز ATM و پايانه‌هاي فروش POS راه را بر هرگونه سوءاستفاده ببندند.
سوءاستفاده‌هایی که شیرینی خدمات بانک الکترونیک را در کام مردم تلخ می‌کند
به گزارش جهانبین نیوز دستگاه‌هاي خود پرداز ATM و پايانه‌هاي فروش POS را همه می‌شناسند و روزانه یکی دوبار برای انجام کارهای بانکی خود به آن‌ها مراجعه می‌کنند.

خرید الکترونیکی از این بابت که حمل پول نقد را حذف کرده است و یا برداشت‌های الکترونیکی که حذف مراجعه به بانک‌ها را از فعالیت‌های روزانه مردم  را به همراه داشته و به نوعی افراد را برای انجام امور بانکی راحت کرده است مزایای زیادی داشته و تا این لحظه مردم از آن‌ها رضایت دارند.

و این درحالی است که با وجود این دستگاه‌ها امکان دسترسي به حساب‌هاي بانکي و انجام تراکنش‌هاي مالي  براي افراد از بُعد زمان و مکان خارج شده  و افراد در هر زمان و مکانی می‌توانند فعالیت بانکی خود را انجام دهند.

اگر برای افراد در استفاده از دستگاه‌های خودپرداز و پایانه‌های فروش فرهنگ‌سازی صورت بگیرد و اطلاع‌رسانی در خصوص کلاهبرداری‌ها و مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد انجام شود راحتی استفاده از این امکانات در کام مردم تلخ نخواهد شد.

 مردم باید با آگاهی از تهدیدات در این زمینه از این تکنولوژی استفاده کنند تا راه را بر هرگونه سوءاستفاده‌ها ببندند.

البته باید به این نکته توجه شود که جرایم صورت گرفته در این زمینه (الکترونیکی) بسیار کمتر از جرایم سنتی است اما باید بدانیم اگر در این مورد اقدامات لازم صورت نگیرد و اطلاع‌رسانی‌های کافی انجام نشود مشکلاتی که در آینده برای مردم ایجاد خواهد شد افزایش می‌یابد.

 نکاتي که می‌تواند میزان جرایم در این زمینه را کاهش دهد در زیر آمده است.

هر فرد باید با آگاهی کامل اجازه ورود دیگران را به حریم خود در حین استفاده از خودپرداز ندهد و نگذارد دیگران با نگاه کردن رمزش را بردارد.

 رمز و کارت خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهیم.

هنگام خرید الکترونیکی از پایانه‌های فروش سعی شود رمز را خود فرد بزند و رمز خود را در اختیار فروشندگان قرار ندهند.

افراد دقت کنند بعد از اتمام فرایند تراکنش کارت و رسید خود را از خودپرداز بردارند و رسید را برای حسابرسی‌های ماهانه به عنوان مدرک نزد خود نگه دارند.

هرگز رمز خود را جایی یادداشت نکنید و از قرار دادن رمز و کارت در کنار هم جدا خوداری کنید.

باید در خصوص سرقت کارت بانکی حساس بوده و هرگونه سرقت را به سرعت اطلاع دهید چون دارنده کارت بانکی در برابر هرگونه سوءاستفاده از کارت مسئول است.

از انتقال پول برای افراد غریبه جدا خودداری کنید.

به گزارش جهانبین نیوز امیدواریم مردم با بالا بردن آگاهی‌های خود برای استفاده از خدمات پایانه‌های فروش و خودپرداز بانکی اجازه سوءاستفاده را به دیگران ندهند.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۷:۲۱

27 Dec 2019