۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
کد مطلب : ۲۶۱۱۲
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری؛

نقش عمده و کلیدی ثبت احوال در اداره جامعه کاملا مشهود است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: نقش عمده و کلیدی ثبت احوال در اداره جامعه کاملا مشهود است و باتوجه به اینکه آمارهایی که ثبت احوال به نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز کشور ارائه می‌دهد، نقش عمده‌ای در مسئله اداره جامعه برعهده دارد.
نقش عمده و کلیدی ثبت احوال در اداره جامعه کاملا مشهود است
به گزارش جهانبین نیوز حجت‌الاسلام‌ محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، در دیدار با رییس و کارکنان سازمان ثبت احوال استان که به مناسبت هفته ثبت احوال در دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، اظهار کرد: «خودارزیابی» یکی از برکات نام‌گذاری‌ این روزها به نام دستگاه‌ها اداری و اجرایی است.

وی تصریح کرد: هفته ثبت احوال فرصتی است برای این مجموعه که از خود ارزیابی داشته باشد و نقاط قوت و ضعف خودشان را بشناسند و بدانند در چه شرایطی هستند.

نماینده ولی‌فقیه با اشاره به اینکه اگر مسئولین نقاط ضعف و قوت خود را فهمیدند، خدای متعال را به خاطر داشتن نقاط مثبت شاکر می‌شوند و درصدد تقویت نقاط قوت‌شان برمی‌آیند و با نقاط ضعف خود با جدیت برخورد می‌کنند و باید مراقب باشند که نقاط ضعف روزبه‌روز کاهش پیدا کند تا جایی که دستگاه‌های ما هیچ‌گونه نقطه ضعف نداشته باشد.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: نقش عمده و کلیدی ثبت احوال در اداره جامعه کاملا مشهود است و باتوجه به اینکه آمارهایی که ثبت احوال به نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز کشور ارائه می‌دهد، نقش عمده‌ای در مسئله اداره جامعه برعهده دارد.

نکونام با بیان اینکه هرگونه ارتقاء، رشد و سازندگی در جامعه بر مبنای آمار صحیح است بیان داشت: کارکنان ثبت احوال با ارائه آمارهای خود زمینه‌ساز ارتقاء جامعه می‌شوند و بنابراین باید بدانند و آگاه باشند آمار درست، صحیح، سالم و مطابق با واقعیت‌ها موجب ارتقاء جامعه می‌شود، همان‌گونه که آمارهای مخدوش و ناقص به کاستی و ناقص ماندن کار و نهایتا آسیب دیدن جامعه می‌شود.

وی نقش و رسالت ثبت احوال در ارتقاء، رشد و تکامل جامعه را مبنایی عنوان و اضافه کرد: باید تلاش شود آمارها همواره با واقعیت و دقت همراه باشد به گونه‌ای که هیچ کسی نتواند خدشه‌ای در آمارها ایجاد کند؛ همچنین متولیان و برنامه‌ریزان نیز بتوانند مبتنی‌بر آمار شما، صادقانه و صحیح برای ارتقاء و سازندگی جامعه و کشور برنامه‌ریزی کنند.

نکونام افزود: انسان یک زمان در سایه عمل خودش، به خود هویّت می‌بخشد و زمانی هم به دلیل ثبت او در ثبت احوال به او هویت می‌بخشند، که هر دو نوعی از هویت است و افرادی که با اعمال خودشان مانند پاس داشتن ارزش‌ها و انجام عمل صالح، هویت پیدا کرده‌اند و در جامعه شناسانده شده‌اند، مانند امام خمینی (ره)، مراجع بزرگ ما مرحوم آیت‌الله بروجردی، مرحوم آیت‌الله بهجت و انسان‌های بزرگی که با اعمال‌شان هویت پیدا کردند.

وی بیان داشت: یک نوع دیگر هویت پیداکردن انسان هم این است که مشخصات فرد را ثبت می‌کنید؛ این خودش هویت‌بخشی است؛ بدانید شما هستید که به مسئله ازدواج ، به مسئله طلاق که انشاءالله هیچ وقت به آن هویت نبخشید و دیگر مسائل از این قبیل هویت بخشنده هستید لذا باید قدر این کار بسیار ارزشمند و زیبای خود را بدانید.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری انجام صحیح و دقیق کارها در این مجموعه را شرط اصلی انجام وظایف به نحو مطلوب و نمره گرفتن از محضر خدای متعال دانست و تاکید کرد: بکوشید در این مجموعه کارها سالم، خداپسند، با اخلاص تمام و با دقت انجام شود و شاهد نباشیم مردم به خاطر یک اشتباه کوچک روزها، ما‌ه‌ها و حتی سال‌ها به دردسر و زحمت بیفتند.

لازم به ذکر است در پایان این مراسم کارت ملی هوشمند نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری، تقدیم شد.




انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۴۱:۱۹

25 Jan 2020