۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۴
کد مطلب : ۲۶۱۰۹
مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان خبر داد:

تكميل پرونده ثبت جهاني كوچ عشاير بختياري

مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان گفت: پرونده ثبت جهاني كوچ عشاير بختياري در استان چهارمحال و بختياري تكميل و به سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ارسال شد.
تكميل پرونده ثبت جهاني كوچ عشاير بختياري
به گزارش جهانبین نیوز، بهمن عسگري سوادجاني در گفتگو با خبرنگار سامان ما از تكميل و ارسال پرونده ثبت جهاني كوچ عشاير بختياري به سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خبر داد و اظهار داشت : اين پرونده توسط هيئت كارشناسي استان و با همكاري اعضاي دانشگاهي و پيگيري هاي مكرر معاونت ميراث فرهنگي اين اداره كل مورد نقد و بررسي قرار گرفت.

عسگري سوادجاني با بيان اينكه اين پرونده در دو گروه عادت ها و رسم هاي اجتماعي و آيين ها و جشن هاي استاني تكميل شد افزود : عشاير چهارمحال و بختياري در اين پرونده از نظر ساختار شامل سه ايل و چهار طايفه مستقل مي باشند.

عسگري سوادجاني عشاير بختياري را در گسترده استانهاي چهارمحال و بختياري، خوزستان، اصفهان، كهكيلويه و بويراحمد و لرستان ييلاق و قشلاق مي كنند.

وي در پايان با اشاره به اينكه اين پرونده پس از بررسي توسط دفتر ثبت آثار سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري به سازمان يونسكو ارسال ميشود.

انتهاي پيام1020ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۵۶:۳۳

16 Jan 2020