۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
کد مطلب : ۲۵۸۵۳

تلاش دشمن براي ترويج خرافه و بدعت در عزاداري‌ها است

مسئول نمايندگي فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بن گفت: تلاش دشمنان براي ترويج خرافه و بدعت در عزاداري ماه محرم و صفر است و روحانيت و مردم بايد از تحريف و بدعت‌هاي نوبنياد جلوگيري نمايند.
تلاش دشمن براي ترويج خرافه و بدعت در عزاداري‌ها است
به گزارش جهانبین نیوز ايمان اعتدالي مسئول نمايندگي فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بن در گفت‌وگو با خبرنگار زنگ خبر گفت: بزرگي قيام امام حسين (ع) مرزهاي عقيده و اديان مختلف را در نورديده واين قيام و حماسه بزرگ فراتر از مذهب شيعه و يک اتفاق فرازماني و فرامکاني است.

وي افزود: مردم کشور عزيزمان ايران به عنوان يک کشور شيعه بايد بيشترين توجه را به عزاداراي خالصانه و در شان امام حسين (ع) و ياران بزرگوارشان داشته باشند.

اعتدالي تصريح کرد: همانطور که مقام معظم رهبري فرمودند "يکي از مهمترين امتيازات جامعه شيعه بر ديگر جوامع مسلمانان برخورداري از خاطره عاشورا است."

مسئول نمايندگي فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بن خاطرنشان کرد: ما شيعيان بايد تلاش کنيم تا از نفوذ افکار انحرافي دشمنان در اين سرمايه بزرگ ديني جلوگيري نماييم، تلاش دشمنان براي ترويج خرافه و بدعت در عزاداري ماه محرم و صفر را شاهديم و روحانيت و مردم بايد از تحريف و بدعت‌هاي نوبنياد جلوگيري نمايند.

اعتدالي تاکيد کرد: بايد نگاهي جامع و عميق به ابعاد و اهداف مختلف نهضت حسيني داشته باشيم؛ عزاداري براي امام حسين (ع) بايد با درک و بصيرت حسيني نيز همراه باشد و توجه ظاهري به قيام عاشورا نبايد درجامعه ديني رسم شود و اهداف مختلف نهضت قيام عاشورا نيز توجه نماييم.

مسئول نمايندگي فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان بن با اشاره به اينکه هيات عزاداري سه رکن اساسي دارند، گفت: مردم روحانيت و مداحان سه عنصر تشکيل‌دهنده هيات هستند و توجه به سخنان مقام معظم رهبري به مباحث روحانيت جدي‌تر است به طوري که حضور روحانيت بايد معرفت و محبت به اهل‌بيت را در جامعه رواج دهد و اهداف قيام را براي مردم بازگو مي‌کند.

وي افزود: همين امر مانع از انحرافات است و فاصله با اهداف دشمن ايجاد مي‌شود و تعقل و بحث عاطفي در عزاداري‌ها بايد وجود داشته باشد، اگر به اين دو جنبه توجه شود از دريچه عقل مردم نگاه مي‌کنند و مانع انحرافات دشمن در عزاداري‌ها می‌شویم.

انتهاي پيام1026ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۴۸:۵۸

27 Dec 2019