۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۲۵۷۰۸

برپايي همايش سران ايلات و طوايف در دهستان ريگ

همايش سران و ايلات ريگ با حضور بزرگان و ريش سفيدان در حسينيه روستاي كلار دهستان ريگ از توابع شهرستان لردگان برگزار گرديد.
برپايي همايش سران ايلات و طوايف در دهستان ريگ
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سلام لردگان، سرهنگ دوم پاسدار سيد مسعود موسوي فرمانده سپاه ناحيه لردگان با حضور در اين مراسم ضمن تسليت ايام عزاداري بر مصائب حضرت ابا عبدا... الحسين (ع) و همچنين گرامي داشت فرارسيدن هفته بسيج به بيان مطالبي در خصوص برچيده شدن رسومات اشتباه و نهادينه شدن آيين صحيح اسلامي اشاره كرد.

وي، با اشاره به نقش ويژه ريش سفيدان در از بين رفتن رسم و رسوم غلط در روستاها گفت: اگر به ريش سفيدان و معتمدين توجه شود ما شاهد بسياري از درگيري ها و اختلافات در منطقه نخواهيم بود.

موسوي با اشاره به طراحي جنگ نرم دشمن از طريق فضاي مجازي در منحرف كردن جوانان و لزوم مقابله با برنامه هاي دشمن بيان كرد: دشمن جنگ نرم را طراحي كرده  تا جوانان را منحرف كند ليكن بايد با برنامه ريزي صحيح با دشمن مقابله و جوانان را جذب مساجد و محيط گرم خانواده قرار داد.

وي اين جلسه را جلسه هم انديشي جمع آوري فكري براي برطرف شدن رسومات اشتباه دانست و خطاب به بزرگان دهستان ريگ اظهار كرد: ريش سفيدان بايد بنشينند و براي حل مشكلات برنامه ريزي كنند.
سرگرد پاسدار هوشنگ بابامير فرمانده حوزه مقاومت بسيج امام محمد باقر(ع) ريگ در حاشيه اين مراسم گفت: اين همايش به صورت سالانه و به منظور تصميم گيري در مورد برچيده شدن رسوم غلط و سنت هاي ناپسند با حضور سران، بزرگان، ريش سفيدان و همچنين دهياران و افراد متنفذ برگزار مي گردد.

گفتي است در پايان اين مراسم طي صورتجلسه اي تصميم گرفته شد بسياري از رسوم اشتباه از جمله استفاده از سلاح در مراسم عروسي، استفاده از مواد مخدر در برنامه جشن و عزا و بالا بودن مهريه و جهيزيه و تجمل گرايي در مراسمات برچيده شود.

دهستان ريگ در 20کيلومتري شهرلردگان و در فاصله 160 کيلومتري استان چهارمحال و بختياري قرار دارد.


انتهاي پيام1020ج /630 ل
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۲۳:۰۳

14 Jan 2020