۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
کد مطلب : ۲۵۷۰۱
مدیر کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری:

پروژه خط راه‌آهن مبارکه- سفید دشت- شهرکرد- در حال اجراست

مدیر کل راه و شهرسازی استان چهارمحال و بختیاری گفت: پروژه خط راه آهن مبارکه- سفید دشت -شهرکرد- بطول 97 کیلومتر با سرعت مناسبی در حال انجام است.
پروژه خط راه‌آهن مبارکه- سفید دشت- شهرکرد- در حال اجراست
به گزارش جهانبین نیوز ، قاسم قاسمی اظهار داشت : این پروژه بطول ۹۷ به چهار قطعه تقسیم می شود که در حال حاضر قطعه دوم با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد بطول ۲۱ کیلومتر در حال گذراندن مراحل پایانی خود می باشد.

وی به تشریح مشخصات فنی کل پروژه پرداخت و تصریح کرد : این پروژه به ۴ قطعه تقسیم شده است که قطعه اول از کیلومتر ۰تا ۳۰ دارای یک تقاطع غیر همسطح و یک پل خاص ، قطعه اول ب از کیلومتر ۳۰ تا ۴۲ و داری یک پل خاص و دو تقاطع غیر همسطح ، قطعه دوم که در حال اجرا می باشد از کیلومتر ۴۲ تا ۶۳ دارای یک ایستگاه و دو تقاطع غیر همسطح و یک پل خاص و قطعه سوم نیز از کیلومتر ۶۳ تا ۹۰ دارای یک ایستگاه و یک تقاطع غیر همسطح است و ۷ کیلومتر باقی مانده شامل راه های دسترسی با ایستگاه ها می باشد.

قاسمی با اعلام مطلب که تعداد تعداد پل های کوچک حدود ۲۰۰ دستگاه و تعداد تونل های موجود در کل پروژه ه۴ دستگاه می باشد افزود : قطعه ۲ پروژه راه آهن مبارکه – سفید دشت – شهرکرد با اعتبار بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان با سرعت مناسبی رو به اتمام است .

مدیر کل راه و شهرسازی استان گفت : در مسیر قطعه ۲ این پروژه یک تونل بطول ۶۲۰ متر وجود دارد که حفاری ۱۸۰ متر آن باقی مانده و به علت اینکه تونل از جنس ریزشی می باشد عملیات حفاری آن با مش و قاب گذاری و شات کیریت در حال اجرا است.

وی ادامه داد : پروژه راه‌آهن استان در دو فاز مبارکه- سفید دشت- شهرکرد و اصفهان- چهارمحال و بختیاری - خوزستان در حال بررسی و اجراست.

قاسمی با اشاره به این مطلب که با راه اندازی کامل این پروژه ۷۵ میلیون تن بار از فلات مرکزی ایران به بنادر جنوبی منتقل می شود اضافه کرد : با احداث راه آهن و وصل آن به شبکه سراسری ریلی مسیر فلات مرکزی به بنادر جنوبی کشور ۴۷۰ کیلومتر کاهش می یابد.

وی در خاتمه خاطرنشان ساخت : با احداث این خط راه آهن زمینه ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقیم برای مردم این استان را ایجاد کند.


انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۴۱:۳۵

18 Feb 2020