۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۲۵۶۷۰
دبير ستاد اقامه نماز شهرستان کوهرنگ

جدايي از مسجد سبب سلب رحمت الهي از زندگي انسان مي‌شود

دبير ستاد اقامه نماز شهرستان کوهرنگ گفت: حضور در مسجد را يک تکليف شرعي بيان کرد و اظهار داشت: به يقين جدايي از مسجد سبب سلب رحمت الهي از زندگي انسان مي‌شود.
جدايي از مسجد سبب سلب رحمت الهي از زندگي انسان مي‌شود
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از کوهرنگ خبر، حجت‌الاسلام محمد جمال‌پور، استاد حوزه و دانشگاه، در همايش ائمه جماعات، فرماندهان حوزه و پايگاه‌ها، هيأت امنا و مسؤولان محلي اين شهرستان که در آستانه هفته بسيج به ميزباني حسينيه محمدرسول‌الله (ص) شهر چلگرد برگزار شد، با تأکيد بر اين که خدمت به مسجد در هر جايگاهي يک توفيق الهي است و نصيب همه کس نمي‌شود، ابراز داشت: بايد قدر فرصت‌ها را بدانيم و با همه توان براي آباداني مساجد وارد ميدان عمل شويم.
 
حجت‌الاسلام جمال‌پور با بيان اين که آباداني مساجد تنها در عمران ظاهري آن خلاصه نمي‌شود، گفت: اگرچه بايد مسجد از نظر عمراني مرتب و ايده‌آل باشد اما عمران واقعي مسجد زماني شکل مي‌گيرد که بتواند رسالت اصلي خود را که انسان‌سازي است، انجام دهد.
 
وي با تأکيد بر اين که مسجد زماني مي‌تواند کار انسان‌سازي انجام دهد که مورد استقبال جوانان و نوجوانان قرار گيرد، گفت: لازمه تحقق اين امر مهم، هماهنگي و همدلي بين ارکان مسجد است.
 
اين مقام مسئول حضور در مسجد را يک تکليف شرعي بيان کرد و اظهار داشت: به يقين جدايي از مسجد سبب سلب رحمت الهي از زندگي انسان مي‌شود.
 
روحاني مستقر در شهر چلگرد با تأکيد بر اين که مسجد يک سنگر است و سنگر نبايد هيچگاه خالي بماند، افزود: به يقين حضور در مسجد سبب ارتقاي فکري و معنوي انسان و تقويت مباني اعتقادي او مي‌شود؛ در يک کلام مي توان گفت مسجد بزرگ‌ترين دانشگاه انسان‌سازي در همه ابعاد است.
 
دبير ستاد اقامه نماز شهرستان کوهرنگ با بيان اين که نماز جمعه و جماعت در خط‌مقدم فعاليت‌هاي مسجد قرار دارد که بسيجيان و اهالي مسجد نيز بايد به اين دو امر مهم توجه جدي داشته باشند، تصريح کرد: حضور در نمازهاي جماعت و جمعه که متأسفانه در شهرستان کوهرنگ کم‌رنگ است، بايد به يک فرهنگ عمومي در بين مردم تبديل شود.
 
اين مقام مسئول در ادامه با برشمردن برخي از اثرات نماز جمعه و جماعات، خاطرنشان کرد: نماز جمعه و جماعت سبب اتحاد و برادري در بين مسلمانان و شيعيان مي‌شود و اين مهم‌ترين اثر نماز جمعه و جماعت است که دشمن به شدت از آن واهمه دارد.
 
وي با اشاره به اين که دومين اثر نماز جمعه اين است که سبب صفا و دلگرمي بين مسلمانان مي‌شود، گفت: نماز جمعه وجود انسان را تطهير و پاک مي‌کند چرا که به واسطه آن، گناهان رخت‌برمي‌بندد و انسان به سمت تقوا و پرهيزگاري سوق داده مي‌شود.
 
امام جمعه موقت شهرستان کوهرنگ با تأکيد بر اين که بصيرت ديني مهم‌ترين نياز امروز متوليان امور فرهنگي است، اظهار داشت: به يقين تنها در سايه بصيرت ديني داشتن مي‌توان در مقابل تهاجم فرهنگي دشمن ايستاد و از نفوذ او به کشور جلوگيري کرد.
 
انتهاي پيام1026ج /610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۱:۴۵:۳۷

2 Jan 2020