به گزارش
جهانبین نیوز غلامرضا محمدی مدیرکل امور تامین اجتماعی استان چهار محال و بختیاری در کارگاه آموزشی جهت اجرای طرح پرونده الکترو نیک با حضور کارکنان و کاربران شعب تابعه استان برگزار شد اظهار کرد: نیاز به ایجاد پرونده الکترونیک برای بیمهشدگان با توجه به تنوع در ارائه خدمات بیمهای، فرسودگی پروندههای کاغذی، مفقود شدن پروندهها، امکان خارج کردن اوراق پرونده، طولانی بودن زمان پاسخگوئی، کمبود فضای فیزیکی و امکانات بایگانی ضروری است.
وی افزود: الکترونیکی شدن پروندههای تأمیناجتماعی مزایای فراوانی دارد که سهولت دسترسی به اطلاعات بیمهشدگان در شعب سراسر کشور و حذف بسیاری از کارهای غیرضروری ازجمله این مزایا است.
وی بیان داشت: با راهاندازی این طرح میتوان از برخی حوادث که موجب از بین رفتن سوابق بیمهای و پرونده بیمهشدگان میشود، جلوگیری کرد.
محمدی توسعه و گسترش خدمات الکترونیک سازمان را یک ضرورت برشمرد و افزود: خدمات غیرحضوری پویایی امور و رضایتمندی مخاطبان را به همراه دارد.
وی خاطر نشان کرد این پروژه در شعبه یک شهرکرد به صورت پایلوت در آینده نزدیک به اجرا در میآید و بزودی در سایر شعب استان نیز اجرایی خواهد شد.
محمدی گفت: اجرای پروژه پرونده الکترونیک به دو بخش تقسیم میشود ۱- پروندههای جدید ۲- پروندههای گذشته، پروندههای جدید متعلق به افرادی است که به تازگی تحت پوشش تأمیناجتماعی قرار میگیرند و به عنوان بیمهشده اصلی نامنویسی میشوند و پروندههای گذشته نیز مربوط به بیمهشدگان فعلی تأمیناجتماعی است که پروندههای آنان از سنوات قبل تشکیل شده و با گذشت زمان بر صفحات این پروندهها افزوده میشود.
وی اضافه کرد: در حال حاضر پروندههای بیمهشدگان تأمیناجتماعی در بایگانیهای شعب این سازمان در سراسر کشور نگهداری میشوند لذا با توجه به اینکه بیمهشدگان در ایام اشتغال به کار در کارگاهها و شهرهای مختلف به فعالیت میپردازند، بالطبع سوابق آنان نیز در شعب متعدد بایگانی میشود از اینرو گردآوری سوابق بیمهای از شعب متعدد و سوابقی که گاهی مربوط به دهها سال قبل است باعث بروز مشکلات و نارضایتیهای فراوان برای بیمهشدگان در آستانه بازنشستگی میشود همچنین حفظ این اسناد که از دهها سال قبل در بایگانیهای تأمیناجتماعی نگهداری میشوند که باعث بروز مشکلات و تنگناهای فراوان شده است.
انتهای پیام/۱۰۲۶ج