۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۲۵۵۷۹
کارشناس مسائل فرهنگی در چهارمحال وبختیاری؛

کتاب و کتاب‌خوانی رمز برتری و پیروزی هر کشور است

کارشناس مسائل فرهنگی در چهارمحال و بختیاری گفت: یکی از شیوه‌های ارزیابی و پیشرفت هر کشوری میزان مطالعات مردم آن کشور است، همچنین یکی از دغدغه‌های کشورهای در حال توسعه کتاب‌خوانی است.
کتاب و کتاب‌خوانی رمز برتری و پیروزی هر کشور است
معصومه آقابابا کارشناس مسائل فرهنگی در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار جهانبین‌نیوز درخصوص اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی اظهار کرد: کتاب‌خوانی از همان روزهای اول کودکی در محیط خانه شروع می‌شود و تا آخرین مرحله زندگی ادامه دارد در این زمینه والدین و مربیان آموزشی سهم به‌سزایی در هدایت افراد به این امر مهم دارند.

وی ادامه داد: یکی از شیوه‌های ارزیابی و پیشرفت هر کشوری میزان مطالعات مردم آن کشور است، همچنین یکی از دغدغه‌های کشورهای در حال توسعه کتاب‌خوانی است، کشورما ایران با داشتن کتابخانه‌های بسیار و مراکزعلمی متعدد و دانشمندان بزرگ با آثار فاخرشان در میان دیگر کشورها برتر بوده است.

وی افزود: اسلام دینی جهانی است وکم کم مردم جهان دارند به این دین روی می‌آورند یکی از نشانه‌های عظیمش کتاب (قرآن کریم) بوده که تا آنجا که توانسته به کتاب وکتاب‌خوانی دستور داده است.

این کارشناس مسائل فرهنگی در خصوص زمان مطالعه گفت: زمان مطالعه به خود شخص بستگی دارد که چه موقع آمادگی کامل را برای مطالعه دارد، یعنی از نظر روانی و جسمی آسوده خاطر باشد. افراد نباید مطالعه را بدون وقفه و استراحت ادامه دهند چون در این موقع با خستگی بسیار روبه‌رو می‌شوند.

آقابابا بیان کرد: برای جلب کردن افراد به خواندن کتاب می‌توان از راه‌هایی استفاده کرد ازجمله؛ برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی چه در میان مدارس و دانشگاه‌ها و چه در میان عموم مردم و همچنین برای جذب کودکان به مطالعه، والدین در منزل به کتاب‌خوانی اهمیت دهند وحتی دراوقات فراغت خود یا درموقع خواب کودکان برای آن‌ها کتاب داستان بخوانند.

وی با اشاره‌ به سخنان مقام معظم رهبری اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب از مسئولان و ارگان‌های مختلف خواسته‌اند که با برنامه‌ریزی‌های شایسته، موانع و مشکلات ترویج و گسترش فرهنگ مطالعه را حل و برطرف کنند تا توجه به کتاب و کتاب‌خوانی با وارد شدن به زندگی مردم به یک سیره و سنن رایج و عمومی در میان مردم تبدیل شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کتاب‌خوانی به گروه وقشرخاصی تعلق ندارد، هر فردی باید کتاب بخواند چه درسی چه غیر آن، کتاب خواندن باید به یک نیاز دائمی در میان مردم مطرح شود.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۲۷:۴۰

12 Feb 2020