۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
کد مطلب : ۲۵۳۱۶
بانكداري اسلامي؛

ژاپني‌ها در دبي بانك اسلامي راه‌اندازي كردند

سال گذشته نیز این بانک به عنوان نخستین بانک در ژاپن به صدور اوراق قرضه اسلامی (صکوک) مبادرت کرد.
ژاپني‌ها در دبي بانك اسلامي راه‌اندازي كردند
به گزارش جهانبین نیوز بانک «توکیو میتسوبیشی یواف جی» ژاپن، دفتر تأمین مالی اسلامی خود را در دبی به منظور ارائه وام منطبق با شریعت اسلامی راه‌اندازی کرد.

پایگاه خبری «بیزینس تایمز» در اين باره نوشت: مؤسسسات بزرگ وام‌دهنده آسیایی از چین تا ژاپن به طور فزاینده علاقه‌مند به تأمین مالی اسلامی شده‌اند تا از این طریق بتوانند سرمایه و نقدینگی پرحجمی را در آسیای جنوب شرقی و حوزه خلیج فارس به جریان اندازند.

«شیشیتو توباری»، مدیر بخش خاورمیانه بانک «توکیو میتسوبیشی یواف جی» ژاپن می‌گوید: در ماه جولای سال جاری میلادی بانک «توکیو میتسوبیشی یواف جی» ژاپن به اختصار «BTMU» موفق به کسب مجوز از سوی مقامات دبی برای راه‌اندازی یک دفتر مالی ـ اسلامی در این امیرنشین شد.

وی تصریح کرد: نیت ما از این عمل گسترش تأمین مالی بر اساس اقتضاهای موردی و مشارکت در ایجاد پیوند میان بانکداری متعارف و نظام بانکداری اسلامی است.


وی افزود: ما قصد داریم در سال ۲۰۱۶ میلادی، تعاملات بانکی و خط تولید و سامانه فروش خود را بر اساس قوانین اقتصادی شریعت اسلامی همچون «اجاره» و «استثنا» توسعه دهیم.

گفتنی است، «BTMU » بازوی بانکی گروه مالی «میتسوبیشی یواف جی» است. این گروه سال گذشته سهامی به ارزش برابر با ۲.۴ تریلیون دلار در اختیار داشته است. سال گذشته نیز این بانک به عنوان نخستین بانک در ژاپن به صدور اوراق قرضه اسلامی (صکوک) مبادرت کرد.

منبع: ایکنا

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۵۹:۱۴

5 Jan 2020