۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۲۵۲۷۶
مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری:

روزانه بیش از 20 تن بطری پلاستیکی در چهارمحال و بختیاری بازیافت می شود

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن بازدید از مجموعه ی کارخانجات تولیدی شرکت ظریف مصور در شهرستان بروجن اعلام کرد: روزانه بیش از 20 تن بطری پلاستیکی توسط این شرکت در استان بازیافت می شود.
روزانه بیش از 20 تن بطری پلاستیکی در چهارمحال و بختیاری بازیافت می شود
به گزارش جهانبین نیوز ، بازيافت بين المللي PET از اوايل دهه ۱۹۹۰ مورد توجه، قرار گرفته است.

تحقيقات نشان مي دهند که جمع آوري بطري هاي PET به منظور بازيافت آنها، افزايش يافته است. با وجود گذشت زمان زیادی از عمر صنعت پتروشيمي در ايران، بازيافت پلاستيك به دليل وجود منابع سرشار نفت و ارزاني مواد اوليه پلاستيك تا قبل از انقلاب اسلامي، مورد توجه صنايع قرار نگرفت.

پس از انقلاب و به خصوص در زمان جنگ تحميلي، محاصره اقتصادي و كاهش درآمدهاي نفتي و در نتيجه افزايش قيمت مواد پلاستيكي، تعدادي از كارخانه ها به فكر استفاده از ضايعات پلاستيكي و استفاده مجدد از مواد پلاستيكي افتادند. بدين طريق آهسته آهسته صنعت بازيافت پلاستيك رونق گرفت.

در حال حاضر بسياري از كارخانه هاي كشور با استفاده مجدد از مواد پلاستيكي به عنوان جبران كننده در خريد مواد خام اوليه، صرفه جويي مي كنند. امروزه در كشورهاي مختلف جهان بازيافت پلاستيك بسيار معمول است و به علت اهميتي كه مواد اوليه در فعاليتهاي صنايع دارند و نيز محدوديت منابع و افزايش قيمت اوليه مواد خام و سرانجام به دلايل ملاحظات زيست محيطي، اجزاء تركيبي زباله نظير كاغذ، مقوا، شيشه، پلاستيك و فلزات كه در انواع كالاهاي مورد نياز جامعه وجود دارند، از راه بازيافت دوباره مورد استفاده قرار ميگيرند و به عنوان مواد اوليه بار ديگر راهي كارخانجات مي شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با حضور در شهرستان بروجن، ضمن بازدید از مجموعه کارخانجات تولیدی شرکت ظریف مصور با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست درکنار توسعه ی صنعتی گفت: با افزایش کیفیت و بالارفتن استانداردهای سطح زندگی، مصرف کالا و خدمات نیز در جامعه رو به فزونی گذاشته است.

شهرام احمدی با برشمردن تولید سرانه ی زباله، این میزان تولید زباله را نگران کننده دانست و اظهار داشت: با توجه به وضعیت توپوگرافی در استان چهارمحال و بختیاری، دفع پسماندها یکی از چالش های مهم مسئولان در این استان است.

احمدی یکی از راهکارهای موثر برون رفت از این چالش را بازیافت عنوان نمود و تاکید کرد: با استفاده از تکنولوژی بازیافت، ضمن کاهش پسماند، کاهش مصرف مواد اولیه و تولید و اشتغال را به صورت هم زمان خواهیم داشت. وی که از واحد بازیافت مواد پلاستیکی این شرکت بازدید نموده بود، این اقدام شرکت ظریف مصور را درخور توجه و قابل ستایش مطرح کرد.

مدیر کارخانجات این شرکت در استان نیز با شرح عملکرد های زیست محیطی این گروه تولیدی در استان، افزایش فضای سبز، اجرای سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی و استفاده ی مجدد از فاضلاب تصفیه شده، انجام اقدامات عام المنفعه و بازگشت مواد دور ریز به چرخه ی تولید را از مهمترین اقدامات این شرکت در سالهای اخیر بیان کرد. عادلی، مدیر این کارخانه، آرزوی این گروه تولیدی در به صفر رساندن مواد زائد و دور ریز را دست یافتنی خواند.

در حاشیه ی این بازدید زمینه های انجام فعالیت های فرهنگی زیست محیطی این شرکت توسط مدیران و کارشناسان بررسی شد.


انتهای پیام/۱۰۲۸ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۱۶:۵۷:۴۳

20 Jun 2020