۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۷
کد مطلب : ۲۲۶۴۶
فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام:

هسته های اولیه مقاومت در خرمشهر شکل گرفت

فرمانده سپاه استان چهارمحال و بختیاری در جمع اساتید و دانشجویان آموزشکده فنی شهرکرد، گفت: اهمیت علمیات بیت المقدس به خاطر این است که هسته های اولیه مقاومت در خرمشهر شکل گرفت.
هسته های اولیه مقاومت در خرمشهر شکل گرفت
به گزارش جهانبین نیوز؛ آئین بزرگداشت سالروز عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر با حضور اساتید و دانشجویان بسیجی آموزشکده فنی شهرکرد برگزار و سردار رضا محمدسلیمانی، فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام به بیان خاطره تشریح این عملیات مهم دوران دفاع مقدس پرداخت.

فرمانده سپاه استان، با تبریک اعیاد شعبانیه و مناسبت های روز پاسدار، روز جانباز و میلاد امام حسین، حضرت عباس و امام زین العابدین علیهم السلام، به بیان رموز جاودانگی عملیات بیت المقدس اشاره کرد و افزود: پیروزی یا شکست در خرمشهر، برای ما بسیار مهم بود.

سردار محمدسلیمانی، ادامه داد: اولین مطلب درباره اینکه چرا سوم خرداد یا خرمشهر، بعنوان نماد انتخاب شده این است که هسته های اولیه مقاومت ما در خرمشهر شکل گرفت و دشمن وعده فتح سه روزه تهران را در زمانی که خرمشهر سقوط کرد، بیان نمود.

وی، به مقاومت ۳۴ روزه مردم در خرمشهر اشاره کرد که با دست خالی مقابل دشمن بعثی ایستادند و تصریح کرد: این مقاومت مردم، جزء سندهای دفاع مقدس است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، به خیانت بنی صدر و جمله معروفش که زمین می دهیم تا زمان بگیریم اشاره کرد و گفت: با توجه به شرایط ملتهب داخلی و منطقه ای، و حمایت ۱۵کشور عربی و منطقه ای با تمام تجهیزات از صدام که عضو غیرمتعهدها بودند، ما نیاز به یک پیروزی بزرگ داشتیم که به حول و قوه الهی و رشادت و مقاومت رزمندگان اسلام تحت رهبری حضرت امام خمینی(ره)، خرمشهر قهرمان آزاد و به آغوش وطن بازگشت.

سردار محمدسلیمانی همچنین به حمایت قدرت های استکباری از رژیم بعثی در طول هشت سال جنگ اشاره کرد و افزود: آواکس های آمریکا تمام تحرکات رزمندگان ما را در اختیار صدام می گذاشتند و روسیه به این رژیم متجاوز، تانک تی ۷۲ می داد. اتریش توپ ارسال می کرد و آلمان نیز بدترین سلاح شیمیایی را هدیه می کرد.

وی، ایمان و خلوص و تقوای رزمندگان را سلاح کارآمد و مؤثر در کسب موفقیت و پیروزی های دفاع مقدس برشمرد و تصریح کرد: امروز نیز توانایی و قدرت ما به موشک و تجهیزات نظامی و پدافند و ... نیست؛ البته به مراتب بسیار در این زمینه ها پیشرفت کرده ایم ولی باید بدانیم که قدرت بازدارندگی ما پایداری ملت و شجاعت و روحیه شهادت طلبی رزمندگان و پاسداران انقلاب و کیان اسلامی است.

گفتنی است: در این مراسم از پیشکسوتان اساتید و دانشجویان بسیجی تقدیر شد.



انتهای پیام/1020ج
مرجع : خبرگزاری بسیج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۲۳:۵۵

2 Jan 2020