۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
کد مطلب : ۲۲۶۴۲
کارشناس مسائل فرهنگي:

تفکر مقاومت و پايداري امام (ره) بايد در جامعه احيا شود

کارشناس مسائل فرهنگي گفت: ادبيات مقاومت و پايداري انديشه هاي امام راحل (ره) بايد در جامعه احيا شود و نبايد از هياهوي پوشالي دشمن بترسيم .
تفکر مقاومت و پايداري امام (ره) بايد در جامعه احيا شود
به گزارش جهانبین نیوز محمد حسن سليمي دانشجوي ارشد مديريت فرهنگي در گفت و گو با  زنگ خبر صحبت پيرامون انديشه و تفکر امام راحل (ره) سخت دانست و گفت: امام راحل (ره) انساني فراتر از انسان ها در تمامي عصرهاي مختلف پس از عصر ائمه اطهار عليه السلام است و صحبت پيرامون انديشه هاي وي دشوار است.

سليمي امام راحل (ره) را نمونه واقعي عرفان عملي معرفي کرد و گفت: عرفان، خداشناسي مبتني بر عمل در انديشه و آثار امام راحل (ره) تجلي يافته است و ما نيز با الگو گيري از اين تفکرات بايد با استکبار جهاني زمان خود برخورد کنيم.

وي شجاعت، صراحت و تقواي عملي را از ويژگي هاي بارز امام (ره) دانست و گفت: امام (ره) نظريه اي به ما ارائه دادند که در آن سازش با دشمنان و انفعالي عمل کردن و گوشه نشيني جايگاهي ندارد.

کارشناس مسائل فرهنگي تصريح کرد: امام راحل (ره) در بدترين شرايط و در اوج اختلافات داخلي و فشارهاي خارجي مقاومت کردند و در بدترين شرايط حتي سقوط خرمشهر به مقاومت و پايداري تاکيد داشته و هيچ گاه عقب نشيني نکردند.

وي خاطر نشان کرد: در تاريخ تشيع چه در زمان امام علي عليه السلام و چه در زمان امام حسن عليه السلام زماني که صلح بر امام معصوم تحميل شد عواقب سخت و دلخراشي همانند فاجعه قيام عاشورا و قتل عام اهل بيت عليه السلام در برداشته است و خط تفکر تشيع شکسته شده است.

سليمي گفت: امام راحل (ره) در شرايطي که فضاي رواني جامعه در دست شاه و مزدوران آمريکايي بود و خفقان در جامعه بيداد مي کرد تنها در ميدان حاضر شد و فرياد مقاومت و ايستادگي سر داد و اين درسي بزرگ براي پيروان خط امام راحل (ره) است که در هر برهه اي از شرايط و با هرگونه تحريمي بايد مقاومت کنيم.

وي اوج تحريم هاي اقتصادي را در زمان امام راحل (ره) عنوان کرد و افزود: در زمان قيام امام راحل (ره) بيشترين تحريم ها به ايران تحميل شد و هيچ گونه کمکي به ما نمي رسيد و در مقابل از هرگونه کمکي به دشمنان دريغ نمي کردند؛ اما با همه اين ها ذره اي امام عقب نشيني نکردند و مقاومت و ايستادگي الگوي خط فکر امام بود.

سليمي خاطر نشان کرد: امام راحل (ره) مدل اسلام آمريکايي را به خوبي شناخت و در برابر اسلام سکولار، انفرادي و گوشه نشيني ايستادگي کرد و امت را جزئي از حکومت اسلامي خواند و حکومتي بر مبناي امت تشکيل داد.

کارشناس مسائل فرهنگي گفت: امام راحل (ره) حکومتي اسلامي برمبناي ولايت فقيه تشکيل داد تا به عنوان بدلي از حکومت امام زمان (عج) قرار بگيرد و مقدمات ظهور آن حضرت فراهم شود.

وي يکي ديگر از تفکرات امام (ره) "خوسازي فردي زمينه اصلي ايجاد حرکات اجتماعي" دانست و گفت: امام راحل (ره) معتقد بودند انسان خودساخته مي تواند جامعه را به خوبي بسازد.

سليمي انقلاب تشکيلاتي را يکي از تفکرات امام راحل (ره) معرفي کرد و گفت:امام راحل (ره) سربازان خود را کودکاني که در گهوراه هستند معرفي مي کنند و اين نشان دهنده جهانبيني و آينده نگري امام راحل (ره) است.

وي پشتوانه امام راحل (ره) را تفکر شيعي و ايمان و اعتقادات وي خواند و گفت: امام راحل (ره) در برابر هر قدرت و مزدور و متجاوزي تفکري برمبناي ايمان و توکل به خداي متعال داشتند و موجب شد هيچ گونه ترسي از دشمنان نداشته باشند و ذره اي عقب نشيني نکنند.

سليمي حمايت از مستضعفين را يکي از ويژگي هاي بارز امام راحل (ره) دانست و افزود: در اوج جنگ امام راحل (ره) فرموند" راه قدس از کربلا مي گذرد" و جنگ را جنگي همه جانبه با انديشه ناب اسلامي معرفي و پيروزي در اين جنگ را پيروزي به معناي له کردن استکبار جهاني مي دانستند.

وي احياي تفکر مقاومت و پايداري امام راحل (ره) را يکي از مهم ترين اقدامات در جامعه دانست و گفت: ادبيات مقاومت و پايداري انديشه هاي امام راحل (ره) بايد در جامعه احيا شود و نبايد از هياهوي پوشالي دشمن بترسيم و ترسي از موشک هاي پوشالي آمريکا در دل داشته باشيم.

سليمي از پايداري و مقاومت مردم ياد کرد و گفت: مردم ما در تمامي برهه هاي زماني به خوبي نشان دادند در هر شرايطي پاي آرمان هاي امام راحل (ره) و اهداف انقلاب اسلامي مي ترسند و هرگونه تحريمي موجب عقب نشيني آن ها نخواهد شد.

وي در پايان به برخي فشارهاي داخلي اشاره کرد و گفت: بايد مراقب باشيم با برخي فشار ها کشور را به سمت و سويي نبريم که ماجراي جنگ صفين و صلح امام حسن عليه السلام تکرار و صلحي بر امت و رهبري جامعه تحميل شود.



انتهاي پيام1020ج /۵۲۰ز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۶:۵۳:۴۱

30 Dec 2019