۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
کد مطلب : ۲۲۴۵۰
مطالبات مردمی/

پارک هاي کودکی که در شان کودکان نيست

"سامان" توريستي ترين شهر استان چهارمحال و بختياري محسوب مي شود که سالانه پذيراي مسافران بسياري است، اين درحاليست که اين شهر از نبود پارک بازي استاندارد و همچنين فضايي براي استراحت مسافران در داخل شهر رنج مي برد.
پارک هاي کودکی که در شان کودکان نيست
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از سامان ما ، شهر سامان به عنوان يک شهر توريستي در استان چهارمحال و بختياري مطرح است، اين شهر به واسطه داشتن باغات گسترده ميوه و قرار گرفتن در حاشيه زاينده رود و دارا بودن آثار تاريخي همچون پل تاريخي زمانخان از شهرت بالايي در استان چهارمحال و بختياري برخوردار است و امتيازهاي بالاي اين شهر در کنار هواي خنک موجب شده است مسافران زيادي در فصلهاي مختلف سال به اين شهر سفر کنند.

در شهرسامان دو پارک کودک وجود دارد که هر دو اين پارک ها در شان کودکان اين شهرستان نيست چرا که تمامي وسايل بازي، وسايل قديمي است.

هم اکنون اين شهر داراي پارک استانداردي که بتواند هم پذيراي کودکان خود شهر و هم ميزبان مسافران باشد نيست.

تنها يک پارک در ورودي شهر سامان وجود دارد که وسايل بازي موجود در اين پارک نيز استاندارد نيست و کف پوش و وسايل استاندارد بازي در اين پارک وجود ندارد و اين در حالي است که شهر سامان توريستي ترين شهر استان چهارمحال و بختياري است و درآمد در داخل اين شهر بيشتر از ساير شهرهاي گردشگري استان است.

پارک هاي کودک اين شهر کوچک هستند و جوابگو کودکان شهرستان و مسافران شهر توريستي نسيتند.

در حال حاضر پارک بزرگي به نام دربند در نزديکي ورزشگاه شهر سامان در حال احداث است که در اين پارک، پارک بانوان، پارک کودک، نشيمنگاه ، جايگاه ورزش هاي صبحگاهي و ... در نظر گرفته شده است، اما اين مکان از شهر دور و نياز به اعتبارات براي احداث دارد.

مردم شهر سامان از احداث پارک دربند در نزديکي آرامستان ناراحت هستند و اعتقادات مردم باعث مي شود که ازاين پارک استفاده آنچنان نشود.
همچين اين پارک در مسيري قرار دارد که بعد از احداث مسافران و گردشگران از چنين پارکي در شهر سامان به راحتي مطلع نخواهند شد.

توجه به زير ساختها براي توسعه پارکهاي و بوستانهاي محله اي براي جذب گردشگر و رفاه شهروندان بايد در دستور کار شهرداري اين شهر قرار گيرد.

شهردار سامان در گفتگو با خبرنگار سامان ما با اشاره بر اينکه در در طي هفته آينده ها پارک کودک ورودي شهر و پارک کودک ابوذر وسايل بازي جديد و به روز جايگزين وسايل جديد خواهد شد، بيان داشت: عنوان کرد: در رساتاي توسعه پارک کودک ورودي شهر سامان مردم رضايت در اين زمينه ندارند و مردم همکاري لازم را در اين زمينه ندارند.

يزدان آقاخاني با بيان اينکه باتوجه به امکانات و فضاي موجود پارک هاي شهرتعمير و وسايل بازي جديد جايگزين خواهد شد، عنوان کرد: با توجه به شرايط موجود بايد نخست پارک هاي موجود تجهيز شوند و بعد پارک جديدي در شهر سامان ايجاد شود.

وي عنوان کرد: در راستاي ساماندهي ارامگاه دهقان فضاي سبز و درخت کاري در محوطه آرمگاه دهقان صورت گرفته است و آماده سازي و تعميرات لازم در اين زمينه با ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري است و اقدامات لازم در حال انجام است و اين مکان نيز براي گردشگران و مسافرين در نظر گرفته شده است.


انتهاي پيام1020ج /۶۰۱س
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۴۶:۵۵

2 Feb 2020