۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۲۰۷۸۵

انقلاب اسلامی ایران ریشه در اعتقادات و مذهب مردم دارد

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه قمربنی هاشم علیه السلام، از خودگذشتگی، قیام، جهاد و محاصره مسلمانان در طول تاریخ اسلام را به خاطر احیای ارزش های اسلامی دانست.
انقلاب اسلامی ایران ریشه در اعتقادات و مذهب مردم دارد
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام کریم سرافراز، ضمن پاسداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در جمع فرماندهان،‌مدیران و کارکنان ستاد سپاه حضرت قمربنی هاشم علیه السلام، به تشریح رموز پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) پرداخت.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان،‌افزود: ‌انقلاب اسلامی ایران از بزرگ ترین و مهم ترین حرکت های تاریخ بود که ریشه در اعتقادات و مذهب مردم داشت.

حجت الاسلام سرافراز، ادامه داد: ‌ارزش هایی که انقلاب اسلامی بر اساس آن استوار شد و ملت به خاطر آنها از همه چیز خود حتی از جان خود گذشت، هما ارزش هایی بود که پیامبر اسلام برای احیای آنها قیام کرد، حضرت علی علیه السلام شمشیر زد، مسلمانها تبعید شدند و در محاصره قرار گرفتند.

وی، اظهار کرد: در طول تاریخ، هزاران انسان پاکباخته و رشید برای زنده شدن ارزشهای اسلامی قیام کرده اند و کشته شده اند، یا در سیاه چالها افتاده اند.

این مسئول، یادآور شد: قرن های اخیر، انقلاب هایی در جهان به وقوع پیوسته؛ اما انقلاب اسلامی ایران در مقایسه با دیگر انقلابها، دارای امتیازات و ویژگی های مهم و قابل تمایزی است و تفاوت ماهوی با انقلاب های دیگر جهان دارد.

حجت الاسلام سرافراز، به تأسی از فرمایشات حضرت امام خمینی(ره)، گفت: شک نباید کرد که انقلاب اسلامی ایران، از همه انقلاب ها جداست . هم در پیدایش، هم در کیفیت مبارزه، هم در انگیزه انقلاب و قیام.
وی، ضمن تبیین تفاوت های انقلاب اسلامی ایران با انقلاب های کبیر فرانسه و روسیه،‌افزود: انقلاب اسلامی ایران، انقلابی فرهنگی، معنوی، دینی بود که ریشه در اعتقادات و مذهب مردم داشت.

حجت الاسلام سرافراز، تفاوت انقلاب اسلامی در بعد رهبری با دیگر انقلاب ها را تشریح کرد و ادامه داد:‌رهبر انقلاب های دیگر جهان عامل به گفتارهای خود نبودند و یا بعداً دچار انحراف شدند؛ ولی رهبری در انقلاب اسلامی ایران را اگر ملاحظه کنیم، می بینیم که امام خمینی(ره) یک شخصیت منحصر به فرد در تاریخ بعد از پیامبر و ائمه معصومین علیهم السلام است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره شخصیت حضرت امام خمینی(ره)، گفت: ‌سه باور در حضرت امام(ره) بزرگوار ما وجود داشت که همین سه باور به او قاطعیت می داد، شجاعت می داد و استقامت می داد. باور به خدا، باور به مردم، باور به خود.

حجت الاسلام سرافراز، ضمن تشریح ویژگی های خاص و بارز حضرت امام خمینی(ره) بعنوان یک رهبر بزرگ دینی، به تأسی از آیات شریفه قرآن کریم و روایات و فرمایشات بزرگان دین و انقلاب افزود: همان مشی و روشی که حضرت امام (ره) داشتند،‌اکنون در خلف صالح ایشان مقام معظم رهبری قابل مشاهده است و همین خصوصیات و ویژگی ها را در وجود رهبر عزیز و گرانقدر انقلاب می بینیم که با درایت و رهبری حکیمانه،‌کشتی انقلاب را به سمت عزت و اقتدار روزافزون ناخدایی می کنند.

وی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، سی و ششمین سال پیروزی انقلاب و ایام الله دهه فجر را تبریک گفت و از آحاد مردم غیرتمند و ولایتمدار استان چهارمحال و بختیاری برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن و تجدید عهد و پیمان با آرمان های والای امام و رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی دعوت کرد.
انتهای پیام/1020ج
مرجع : خبرگزاری بسیج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۵:۴۶:۳۵

16 Jan 2020