۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۲۰۷۶۸

۵۳ کشته و زخمی در انفجار بغداد

بر اثر انفجار در مقابل سینما البیضاء در منطقه البغداد الجدیده (بغداد نو) در شرق بغداد پایتخت عراق،۲۳ نفر کشته و ۳۰ نفر دیگر زخمی شدند.
۵۳ کشته و زخمی در انفجار بغداد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از واحد مرکزی خبر، مقامات امنیتی اعلام کردند عامل انتحاری صبح امروز جلیقه انفجاری خود را در رستورانی در محله الجدیده در شرق بغداد منفجر کرد.

منابع امنیتی عراقی ازآغاز عملیات برای آزادی کردن مناطق اطراف الرمادی از دست عناصر داعش خبر دادند. این عملیات با همکاری ارتش و نیروهای عشایر اجرا می شود.

همچنین نیروهای مشترک عراقی حمله تروریستی را به محل استقرار ادارات دولتی در شهر الرمادی، مرکز استان الانبار، خنثی کردند و ۳۹ تروریست را به قتل رساندند.

۴ هزار جوان الانبار در صف نبرد با داعش

بیش از چهار هزار جوان از عشایر استان سنی نشین الانبار، برای مقابله با گروهک تروریستی داعش داوطلب شده اند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق با اعلام این خبر افزود:« برخی مناطق از جمله برخی جاهای اطراف موصل از دست داعش بازپس گرفته شده است و بیش از چهار هزار جوان از قبایل الانبار برای جنگ با داعش داوطلب شده اند.»

الانبار به مرکزیت رمادی یکی از استان های هجده گانه عراق و بزرگترین استان سنی نشین در غرب این کشور است.

العبادی گفت: « ۴۴۰ میلیون دلار برای

بازسازی شهرهای آزاد شده از دست داعشی ها اختصاص داده شده است.»

نخست وزیر عراق تصریح کرد:« تحولات اخیر اردن و برخی کشورهای اروپایی مهر تأییدی بر این مطلب است که تروریسم داعش یک تروریسم بین المللی است و همه کشورهای جهان را تهدید می کند.»

استان الانبار یک سوم مساحت عراق را با ۵۰۰.۱۳۸ کیلومتر مربع به خود اختصاص داده و جمعیتی افزون بر یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر ( بر اساس آمار ژوئن سال ۲۰۱۳ میلادی ) نفر را در خود جای داده است.

این استان از شمال به دو استان «صلاح الدین» و «نینوا» و همچنین از ناحیه شمال غربی با کشور سوریه، از غرب با اردن، از شرق با بغداد، از جنوب با عربستان سعودی و از جنوب شرقی با دو استان کربلا و نجف همجوار است.

انتهای پیام/1021ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۹:۳۱:۴۶

1 Jan 2020