۰
plusresetminus
حجه الاسلام نکونان گفت: از تحریم ها نباید ترسید، چرا که رهبری هدایت گر است، دشمن شما آمریکا و اسرائیل است، آنها مغلوب قدرت کاذب خود هستند و مذاکره با آن ها دستاوردی ندارد.
هواداری های جناحی حجت شرعی ندارند/ دولت در مساله تحریم ها،از خود ضعف نشان داد / مذاکرات راه حل دشمن برای به زانو در آوردن مسلمانان است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از  بام ايران خبر حجت الاسلام محمدعلي نکونام در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته با اشاره به مرزبندي و جناح بندي هاي سياسي رايج در کشور گفت: اين روز ها که بازار جناح گرايي داغ شده است بايد در نظر داشته باشيم که هواخواهي ها و هواداري ها، هيچکدام حجت شرعي ندارند.

وي افزود:تبعيت از ولي خدا پاسخي قطعي در روز حساب به شمار مي آيد اما هواداري از اشخاص، جناح ها و گروه ها به شرطي از بشر قبول مي شود که مربوط به خدا و ولي خدا باشد.

وي با اشاره به بيعت همافران و جمعي از ارتشيون  با امام خميني (ره) در 19بهمن 57 بيان داشت: اين ديدار و بيعت، ولوله اي عظيم در دستگاه شاه مخلوع ايجاد کرد، شاه براي ورود مجدد به کشور به ژنرال ها و ارتش خود بسيار اميدوار بود، اما اين بيعت وي را سست کرد از اين رو اين روز در تقويم کشور ما يکي از روزهاي باشکوه و نقطه بيداري انقلاب اسلامي محسوب مي شود.

نکونام ادامه داد: در دنباله اين بيعت بود که گارد ويژه سلطنتي با ورود به هوانيروز و مجموعه هاي ارتش، سربازان و ياران وفادار امام را مورد هجمه و وحشيگري قرار دادند.

وي اظهار داشت: وظيفه شناسي همافران در بحبوحه انقلاب براي تاريخ بشر درس عبرت شده است.
خطيب جمعه شهرکرد با اشاره به نقش اقوام بختياري در انقلاب اسلامي ايران بيان داشت: در روزهاي قبل از انقلاب اين بختياري هاي شجاع و غيرتمند با يک اقدام دليرانه به سمت تهران حرکت کردند و براي نشان دادن خشم خود از دستگاه طاغوتي، موج بزرگي را در آن زمان به راه انداختند و اين اقدام بسيار ستودني است.

وي به روز 20بهمن و شکسته شدن حکومت نظامي با فرمان امام راح هم اشاره کرد و گفت: مردم بصير با همراهي امام عارف و حکيمي که متصل به عالم ملکوت بود، از خانه ها بيرون آمدند و با در هم شکستن حکومت نظامي، شاه و دربار را به تحير فرو بردند و موجبات فرار آن ها از کشور را فراهم آوردند.

وي با اشاره به روز 23 بهمن ماه سال 57 اظهار داشت: در اين روز کميته هاي انقلاب اسلامي به فرمان امام تشکيل شد، در آن شرايط حساس که دشمن چشم خود را براي و غارتگري تيز کرده بودند، امام خميني(قدس) جهت هاي شاخص را تعيين کرده و اوضاع جامعه شاهنشاهي رو به سامان کردند.

حجت الاسلام نکونام گفت: اين روزها سي و هفتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در حال آغاز شدن است و به فضل الهي تا اکنون دشمنان نظام نتوانسته اند چرخ اين انقلاب را از حرکت بازدارند و اين امر نشانگر مردمي با بصيرت و ولايت فقيهي هوشيار است.

نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري اظهار داشت: در طول 36 سال اخير دولت هاي گوناگون با سليقه هاي متفاوتي وارد اين نظام شده اند و اين نظام ولايي اجازه نداده است که دولت ها با مسائل پيش رو به طور سليقه اي رفتار کنند.

وي از دولت بازرگان و موسوي ، سازندگي و خدمتگرايان نام برد و گفت: برخي از اين دولت ها با افراط و تفريط قدم در راه آباداني و خدمت به کشور گذاشته بودند و اين نازيبايي ها به مدد ولايت فقيه آگاه، حرکت درستي به خود گرفت.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد:  تمامي سلايق دولت جديد که نام تدبير و اميد را بر خود نهاده است نمي تواند مطابق و همسو با معيار هاي نظام باشد و در اين راستا دچار برخي تصورات اشتباه شده اند.

حجت الاسلام نکونام تاکيد کرد: دولت تدبير و اميد در برابر تحريم که سلاح دشمن بود از خود ضعف نشان داد و به زعم خود با نام مذاکره وارد رايزني ها با دشمن ديرينه شد.

وي بيان داشت: تعديل بخشي روابط در مذاکرات توسط رهبر معظم انقلاب، کاري سخت و دشوار است، از سويي ديگر دولت بايد در مقابل مذاکره کنندگان غربي تقويت شود اما تنها  نبايد چشم به مذاکرات دوزد و موفقيت ايران اسلامي در سطح جوامع منوط به توفيق در مذاکرات نيست.

وی با تاکید صریح به دولت با بیان راهکارهایی در خصوص تغییر رفتار با غرب گفت: از تحریم ها نباید ترسید، چرا که رهبری هدایت گر است، دشمن شما آمریکا و اسرائیل است، آنها مغلوب قدرت کاذب خود هستند و مذاکره با آن ها دستاوردی ندارد.

خطیب جمعه شهرکرد ادامه داد: دولت باید از تبیین دستاوردهای علمی و فناورانه هسته ای در مذاکرات دست برندارد، چرا که در غیر این صورت خودباوری و خودکفایی جوانان و دانشمندان را مورد خدشه قرار می دهد.
حجت الاسلام نکونام افزود: دشمن از هسته ای بودن کشور ترسی ندارد و نگرانی او از انقلاب است و از این رو تحریم ها را دستاویز مقاصد خود قرار داده است، مذاکرات راه حل نهایی نیست و راهی جز مقاومت ایرانیان در عرصه های اقتصادی وجود ندارد.

وی گفت: دشمن می خواهد با استفاده از مذاکرات روحیه مقاومت جهان اسلام را مخدوش کند و در نهایت این القا بوجود آید که ایران به عنوان ام القرای اسلام تسلیم خواسته های ما شد پس مسلمانان دیگر هم باید خواسته های ما را بپذیرند.

وی با تاکید بر حضور با شکوه در راهپیمایی روز 22بهمن گفت: امسال مردم کشور پیام ایستادگی خود را به دشمنان اعلام می دارند و اجازه نخواهند داد تا دستاوردهای کشور با تهدیدات دشمنان زیر سوال رود.


انسان با کسي يا چيزي محشور مي شود که دل در گرو آن داشته باشد، همراهي فيزيکي و معنوي انسان در همه ابعاد زندگي تاثير خود را مي گذارد، بنابر اين رمز رسيدن به کمال، دنبال کردن چيزي است که تا هميشه براي انسان باقي مي ماند از اين رو بايستي با خدائيان عالم همراه و دوست بمانيم تا بتوانيم از بهره هاي آنان مستفيد شويم.

انتهای پیام/510ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۹ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۹:۳۳:۱۶

30 Dec 2019