۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۳
کد مطلب : ۱۸۸۷۵

وجود يک هزار و 200 بيمار اسکيزوفرني در بروجن

يک متخصص روانپزشک از وجود يک هزار و 200 نفر بيمار اسکيزوفرني در شهرستان بروجن خبر داد.
وجود يک هزار و 200 بيمار اسکيزوفرني در بروجن
به گزارش جهانبین به نقل از کلار، مجيد فياضي صبح امروز در همايش "زندگي با بيمار اسکيزوفرني" با اشاره به اين که سالهاي گذشته در کشورهاي اروپايي بيماراني را که عنوان جنون پيدا مي کردند در بيرون از شهر رها مي کردند تصريح کرد: براي نخستين باردر آموزه هاي ديني ما بر اساس اين که براي انسانها کرامت قائليم به بيماران اسکيزوفرني بها داده شد.

فياضي بر لزوم توجه و پذيرش اين بيماران در جامعه تاکيد کرد و گفت: اين بيماران همانند ساير افراد داراي احساس و عواطف هستند که بايد نيازهاي اجتماعي و حقوقي شان را برآورده کنيم.

وي ضمن بيان اين که بيماري اسکيزوفرني از هم گسيختگي مغز است که درآن ارتباط هاي مغزي قطع مي شود افزود: شخصي که داراي ژن اسکيزوفرني است با مصرف مواد مخدرهاي محرکه اين بيماري فعال و تقويت مي شود.

اين متخص روانپزشک، انواع هذيان، توهم، افکت نامناسب، گفتار و حرکات و رفتار نامناسب را از علائم مثبت بيماري اسکيزوفرني برشمرد.

فياضي گفت: افکت کند و سطحي، فقر کلام، فقر تفکر، بي ارادگي، بي لذتي و بي توجهي از علائم منفي اين بيماري است.

وي با بيان اين که درمان بد و نامناسب سبب پيش آگهي بد است تصريح کرد: توانبخشي زود هنگام سبب کاهش نقايص مي شود.

اين روانپزشک مرحله حاد در اين بيماري را درمان بستري سه تا هفت روزه در مواردي مثل آسيب عملکرد بالا رفتن شدت ناتواني و خطر براي خود و ديگران دانست.

فياضي گفت: ميزان بهبودي اين بيماري بعد از دو تا سه دهه بالا مي رود و آنچه باقي مي ماند نقايص رشدي، آموزشي و عملکردي است.

انتهاي پيام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۰۳:۲۴

18 Jan 2020